Het wemelt van de collabs, maar de collectie van CoolCat en Bas Kosters komt alsnog als een aangename verassing uit de bus. ‘Bas Kosters Hacking CoolCat’ hangt vandaag in de rekken. Dit is wat je er van kan verwachten.
Achtergrond
De Nederlandse Bas Kosters begon in 2003 aan zijn carrière als designer, en werd al snel bekend om zijn humoristische kijk op onze cultuur waarin felle kleuren en prints centraal staan. CoolCat is ook van Nederlandse bodem, een nostalgisch merk voor iedereen die zijn kind was in de nineties. De winkel bevatte alles wat je niet van je ouders mocht dragen zoals felle off-the-shoulder tops, mini rokjes, en graphic T-shirts met rock bands op.
Inspiratie
De collectie is een perfecte synergie tussen de roots van CoolCat en Kosters’ kenmerkend gebruik van kleur en grafische prints; een overweldigende combinatie die terug doet denken aan de jaren 80 en 90. Denk leggings bedrukt met felroze monstertjes, all-denim looks met bliksemschichten en de iconische ‘Cool Cat’ geprint op bucket hats.
Boodschap
Met als slogan “shop the style not the sex” hint Kosters naar een unisex standpunt voor de collectie. De designer heeft zelf nooit toegegeven aan gender rollen en ontwerpt voor zijn eigen label zonder een onderscheid te maken tussen man en vrouw. Een extra kenmerk dat we in zijn ontwerpen voor CoolCat terugzien.