Amsterdam-based Merk Marie-Stella-Maris Blinkt uit in Innovatie

Marie-Stella-Maris is mooi voor het oog, transparant, milieuvriendelijk en boven alles goed voor je huid. Het huidverzorgings – en watermerk zet de toon als het op innovatie aankomt. Wij spraken Marketing & Communications Manager Josha Jansen over de groei en de toekomst van het Amsterdam-based merk.

  

Marie-Stella-Maris opereert op de voorgrond van transparante marketing. Waarom vinden jullie het belangrijk om open en eerlijk jullie proces met de consument te delen?
Als je een belofte maakt, moet je kunnen uitleggen hoe je dat invult, en het liefst zo concreet mogelijk. Wij vinden het daarom belangrijk onze belofte ‘Voor elk product dat jij koopt, dragen wij een bedrag af om wereldwijd schoon drinkwater projecten te kunnen realiseren’ toe te lichten met getallen. Bij ons mineraalwater geldt een donatie van 5 eurocent per liter en bij onze body en home producten geldt een bijdrage van 5% onze omzet.

 

Waarom heb je ooit de beslissing gemaakt om natuurlijk mineraalwater en natuurlijke verzorgingsproducten te combineren binnen 1 merk?
Bij het realiseren van toegang tot schoon drinkwater en het verbeteren van levens, is het ook van groot belang aandacht te besteden aan sanitaire voorzieningen en hygiëne. O.a. deze directe link tussen schoon drinkwater en hygiëne heeft ons geïnspireerd om naast ons mineraalwater ook de natuurlijke verzoringsproducten te introduceren.

 

Kan je me iets vertellen over de Marie-Stella-Maris Foundation?
De Marie-Stella-Maris Foundation zet zich in om de toegang tot schoon drinkwater wereldwijd structureel te verbeteren. Dit doen we door projecten te ondersteunen met een focus op Water, Sanitatie en Hygiëne (WASH). Door zorgvuldig onze projecten te selecteren en ze vervolgens tijdens en na de bouw te monitoren, proberen we ervoor te zorgen dat elk project dat we ondernemen, nog jarenlang een succes zal blijven. Hierin werken we nauw samen met onze partner Aqua for All. Sinds onze introductie in 2011 hebben we inmiddels twaalf projecten kunnen ondersteunen waarmee meer dan 28.000 mensen worden voorzien van schoon drinkwater! (Projecten in o.a. Zambia, Oeganda, Tanzania, Mozambqiue en Bangladesh)

Jullie hebben het merk in 2011 opgezet, wat is er veranderd binnen het merk sindsdien? En waar gaat het merk in de toekomst naartoe?
We zijn begonnen met alleen mineraalwater in Nederland en zijn inmiddels uitgegroeid tot een lifestyle merk dat ook internationaal groeit. Nu worden onze verzorgingsproducten ook in België en Duitsland verkocht. En via Net-a-Porter en onze eigen winkel kunnen we wereldwijd shippen.

 

Wat is de Marie-Stella-Maris bestseller?
Van de home producten is dat onze scent diffuser in de geur 92. Objets d’Amsterdam en de verzorgingsproducten onze hand & body wash No.73 Poivre Noir Frais en No.74 Lemon Notes zijn ook heel populair.

 

Waar kunnen onze lezers Marie-Stella-Maris verkrijgen in Amsterdam?
Onze verzorgingsproducten zijn verkrijgbaar in onze eigen in winkel in de Negen Straatjes (Keizersgracht 357) en bij luxe retail partners zoals de Bijenkorf en Skins Cosmetics. Ons mineraalwater is te koop bij Marqt en wordt vooral geschonken in toonaangevende horeca, zoals George, Pulitzer Hotel, Soho House, Hangar en Seafood Bar.

 

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events