Het halfjaarlijkse mode-evenement Amsterdam Fashion Week (AFW) keert onder leiding van modeondernemer Danie Bles terug in vernieuwde vorm. Op een andere datum en een nieuwe locatie in het hart van de stad: midden op het Museumplein. Van 6 tot 9 september zijn er naast het showprogramma op de hoofdlocatie verschillende off schedule evenementen. Amsterdam Fashion Week is op uitnodiging en deels vrij toegankelijk voor iedereen.
SHOWPROGRAMMA
Het showprogramma is op zaterdag en zondag gevuld met gevestigde namen zoals warenhuis Hudson’s Bay, Penn&Ink N.Y., Silvian Heach, Goldbergh, 10DAYS, supermarktketen Lidl, Maison 365, Le Cafe Noir Studio & Jenneskens en Zoe Karssen. Nieuw is de See Now, Buy Now- formule gericht op de consument die tijdens het zien van de livestream de collectie direct kan kopen. Vanzelfsprekend biedt AFW ook plaats aan designers en jong talent met o.a. NINAMOUNAH en Lichting 2018 in samenwerking met HTNK, Meester Koetsier Foundation en het Park Plaza Victoria Amsterdam. Lichting 2018 is het “debutantenbal” van de Nederlandse mode, waarbij de 14 beste mode afstudeerders van 2018 zich presenteren aan een internationale vakjury. Fashion Week wordt op donderdagavond geopend door designer David Laport.
Vlak voor aanvang van elke show zijn er last minute kaarten beschikbaar die iedereen de kans geven op vrij toegang tot de show. Het volledige programma en details over de last-minute kaarten worden medio augustus via www.amsterdamfashionweek.nl bekend gemaakt.
OFF SHEDULE PROGRAMMA
Naast het hoofdprogramma zijn er tal van andere initiatieven en activiteiten waarmee de hele stad mode ademt. Direct naast de showlocatie is er een openbare pop-up bioscoop. Hier zijn alle shows te volgen via een livestream en zijn er exclusieve backstage movies, interviews met designers, Fashion Talks en workshops. De bioscoop is vrij toegankelijk en biedt per keer plaats aan 25 mensen. Van 6 tot 9 september opent ook het AFW Department store in het Museum Quarter, met shop-in-shops van onder andere Lois Jeans, Lola Harper James, Mendo, Pauw Luxury Denim, Stieglitz, een blow-dry bar en een Libertine Café. Kortom: een allround shoppingervaring voor iedereen. De AFW Department store is elke dag geopend van 10.00 tot 20.00 uur. Tevens zijn er Fashion Talks in samenwerking met het Rijksmuseum en de lancering van ALTER, het nieuwe merk van Anna Nooshin.
AMSTERDAMFASHIONWEEK.NL
Het hele jaar door kan iedereen op het platform www.amsterdamfashionweek.nl en de social kanalen terecht voor het laatste fashion, beauty en lifestyle nieuws. Hierop zal ook al het nieuws omtrent Amsterdam Fashion Week te vinden zijn.
Amsterdam Fashion Week wordt mede mogelijk gemaakt door: Amsterdam Marketing, ANKO (brancheorganisatie kappers), Belvedere vodka, BIZ Museum Quarter, Conservatorium Hotel, Entourage group, Eye Wish, George Cafés, ghd, Godiva, Jimmy Woo, M.A.C. Cosmetics, Madfox, Marie-Stella-Maris, Marriot Group, Metro, Möet & Chandon, Sassoon Professional, Sebastian Professional, SteamOne, Telegraaf Media Groep, Toral, Wella Professional en VD AKKER.