Als we iets geleerd hebben van de populaire 2013 Acne campagne waar honden gekleed werden als hun baasjes, en de twee laatste Gucci campagnes die Harry Styles transformeerde in een dandy dierenvriend omringt door boerderijbeesten, is dat dieren het geweldig goed doen als het op mode aankomt. Gucci’s nieuwste campagnebeeld verovert ons hart opnieuw, deze keer met roze mini-varkentjes die samen met hun in Gucci geklede baasjes Manhattan overnemen.
De nieuwe campagne staat in teken van het Chinese Nieuwjaar, en viert het jaar van het varken; het is dan ook heel logisch dat in plaats van controversiële en randje racistische beelden (shout out to Dolce & Gabbana en Burberry), het merk opteert voor waar het dit jaar allemaal omdraait: varkentjes. In de door Frank Lebon geschoten campagne zetten de diertjes hun beste mensenbeentje voor en spelen ze scenes na die zomaar uit Sex and the City of Gossip Girl kunnen komen. Zo zie je ze meerijden in een taxi, wandelen in Central Park, en thee drinken tijdens een high tea party.
De gehele collectie bestaat uit 19 stuks en is geïnspireerd op de Disney kortfilm “Three Little Pigs”. Enkele items zoals de Ace sneakers en de Ophidia GG tote zijn dan ook bedrukt met de cartoonfiguurtjes uit 1933. Één van de meest spraakmakende beelden vertoont een creme-kleurige cape en sjaal met de slogan “Do you believe in collaborations between dead couturiers and living designers?” Een Gucci campagne zou dan ook geen Gucci campagne zijn zonder dat Alessandro ons aan het denken zet.