Zaterdag is het weer zover. In september zette Jenneskens nog een knaller van een debuutshow neer; deze editie komt het merk echter met een out-of-this-world performance. Naast de nieuwe collectie “INFINITE TRANSPARENCY”, slaat Kimberly Jenneskens de handen in elkaar met Bosch eBike Systems en ontwierp speciaal voor AFW Studio een exclusieve fietsbroek.
Waarom Bosch eBike Systems’ interesse om de modemarkt te betreden? En waarom met Jenneskens?
Vineeta Diels (Bosch eBike Systems): Wij merken dat veel mensen de eBike associëren met een ouder publiek, alleen hebben wij gemerkt dat we echt wel kunnen verjongen en er ook vraag is voor eBike Systemen van een jonger publiek. Zelf maken we geen kledij noch fietsen. We produceren eBike Systemen als in drive unit, accu’s en displays. Deze verkopen we aan verschillende fietsfabrikanten.
Jenneskens staat enorm voor de beleving binnen het merk, net zoals bij ons. Experience staat centraal, en in dat opzicht konden we het heel goed met Kimberly vinden. We zagen het als een nieuwe uitdaging.
Jenneskens is meer dan een kledingmerk, dat wordt met de nieuwe collectie nogmaals duidelijk gemaakt. Hoe past Bosch in het Jenneskens merkverhaal?
Kimberly Jenneskens: Wat voor mij het voornaamste is qua collabs is naast de klik die je moet hebben, ook het delen van een bepaalde visie. Toen Bosch eBike zei dat voor hun de nadruk ook lag op het verhaal achter deze samenwerking was ik verkocht. Persoonlijk haal ik mijn inspiratie niet uit fashion. Het liefst connecteer ik Jenneskens aan dingen buiten de industrie, en dan nog het liefst aan tech brands. Ik wil met Jenneskens uiteindelijk 100 % sustainable, 100 % recyclable, en 100 % unisex zijn. Ik heb mijn oog altijd op de toekomst en ik zie de samenwerking tussen mijn merk en Bosch eBike Systems als een belangrijke steppingstone.
Vineeta Diels (Bosch eBike Systems): Wij zoeken echt naar authentieke verhalen, en we merken bij Kimberly dat haar verhalen heel goed resoneren met ons brand. We hebben ook kennis gemaakt met haar vader, die alle muziek maakt voor de Jenneskens show. Net zoals zij is hij een enorm gepassioneerd persoon, die inspiratie haalt uit de buitenwereld en altijd heeft gefietst. Het feit dat Kimberly hier mee opgegroeid is maakt het verhaal compleet.
Een samenwerking die misschien niet heel voor de hand liggend is, maar wel kleur geeft aan het eindproduct en mensen een bredere kijk geeft op het merk Jenneskens.
Ik heb fietsen van mijn vader meegekregen en heb dit meegenomen toen ik in New York woonde. Ik ben heel blij dat ik op deze manier dit deel van mijn verhaal kan meegeven aan mijn doelgroep.
Jullie kozen samen voor een fietsbroekje als eindproduct, een item dat nu enorm on trend is. Waarom deze keuze?
Kimberly Jenneskens: Ik ben niet zo van trends en ben dan ook totaal niet bezig met wat er nu speelt in de mode, maar of de fietsbroek nu een trend is of niet, het past zowel bij de stijl van Jenneskens als bij Bosch eBike Systems. Voor mij was dit eindproduct een logische keuze en vond het dan ook een heel leuke uitdaging om dit te gaan ontwerpen.
Vineeta Diels (Bosch eBike Systems): De fietsbroek zal ook exclusief verkocht worden op AFW Studio in de merchandise store. Achteraf zal hij niet meer verkrijgbaar zijn.
Kimberly Jenneskens: Dat aspect van beperkte oplage spreekt me ook enorm aan. Wat we ook doen, het moet exclusief blijven. Voor mij moet alles een reden hebben. Dat is ook in onze nieuwe collectie. Ik wil me niet vastpinnen op een bepaald product, en blijf verder gaan naar nieuwe dingen. Zo kan het merk ook steeds evolueren.
Foto: Annelies De Weerdt
Naast het exclusieve fietsbroekje, kan je je ook verheugen op de Jenneskens x Bosch eBike Systems campagne video. De video vertelt het verhaal van Jenneskens en featured naast Kimberly zelf ook haar vader en haar zusje.