L’Insane is het Nieuwe Genderloze Colette

Met L’Insane vult Lyne Zein de leegte op die Colette teweeggebrachte nadat de iconische concept store zijn deuren definitief sloot in 2017. Waar Colette de limited-edition hongerige 20-somethings binnenhaalde, richt L’Insane zich op de alsmaar groeiende non-binary en gender-fluïde Generatie Z.

Het concept van L’Insane vloeit voort uit Zein’s eigen behoefte aan een plek waar haar transseksuele vrienden op adem kunnen komen. Zelf groeide de Syrische op in Athene, studeerde ze af als Business en Fashion brandmanager, en werkte ze schijnbaar bij Vetements. Met L’insane wil ze verder bouwen op het concept van Colette en plant ze naast het verkopen van genderloze kleding ook maandelijkse kunstinstallaties aan te bieden. “Since Colette closed there’s nothing exciting and not enough options for you to feel comfortable to come in and chill, even if you’re not buying” laat ze Business of Fashion weten.

L’Insane haalt het neusje van de zalm binnen als het op rauw talent aankomt. Zo zal de concept store zich focussen op gender-neutrale designers zoals Cottweiler, Xander Zhou, Eckhaus Latta, Dilara Findikoglu en Vaquera, en vult het de rekken met de non-binary stuks van wereldbekende namen zoals Faith Connection en Mugler.

Naast de winkel die afgelopen vrijdag opende op het Parijse Le Marais arrondissement doelt Zein ook winkels te openen in Londen, Singapore, Seoul, Dubai, en verder elke stad met jonge creatievelingen die snakken naar een vrijere shop omgeving.

 

Benieuwd naar wat L’Insane de komende weken van plan is?
Hou dan vooral de website in de gaten en volg de winkel op Instagram

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events