Los Angeles op de Hak in ‘Smile Now, Cry Later’

De nieuwste campagne van Maison The Faux heet “Smile NOW, cry LATER”, waarmee ze The City of Fake (Los Angeles, tevens hun standplaats momenteel) te kijk zetten. Het Nederlandse designer duo bestaat uit Joris Suk en Tessa de Boer, twee satirische master minds die maar al te graag een kritische blik werpen op het narcistisch karakter van de mode-industrie.

Hun kernwaarden: inclusiviteit, humor en anti-glamour. Zo wordt het begrip women’s wear vervangen door human wear en modeshows getransformeerd tot theatrale spektakels. Maison the Faux’s laatste project “Smile NOW, cry LATER” was zeker geen uitzondering op de regel en was bedoeld om de artificiële realiteit en de fake emoties die zo kenmerkend zijn voor Hollywood aan de kaak te stellen. Daarvoor lieten ze het publiek tijdens de voorstelling van hun nieuwe project ‘Smile NOW, Cry LATER’ – een soort modeshow in theatervorm – vorige week huilen en lachen op commando zodat zij zelf ook het doen-alsof van het optreden konden ervaren.

Wanneer zijn emoties en gevoelens echt, en wanneer speel je een personage? Hoe weet je wanneer een persoon een masker ophoudt? Achtervolgd door deze vragen keek het publiek van de campagneshow toe hoe de Maison The Faux acteurs veranderden in hun personages en zo de puurste emoties lieten zien. Het bleef echter niet alleen bij toekijken, de assistent-regisseur droeg het publiek namelijk ook op om te glimlachen en te huilen met de personages. De kleding werd rechtstreeks geïnspireerd door kostuums die je in het theater tegenkomt. Een perfecte balans tussen klassieke komedie en hedendaags drama, met zowel romantische vormen als modernere stukken waar bewerkt leer en satijnen rushes de overhand namen. Je zou bijna vergeten dat het om mode ging.

 

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events