Na Parijs, ook New York! Rihanna lijkt niet te stoppen. De FENTY art director kondigde vorige maand haar eerste collectie voor het merk aan onder het befaamde LVMH, en komt vanavond alweer met een nieuwe lijn, die deze keer 11 dagen lang gepresenteerd word in een pop-up shop in Soho.
De eerste kennismaking met Rihanna als FENTY frontwoman ging gepaard met gemengde reacties. Voor de vrouw die met gigantische Giambattista Valli jurken de catwalk op huppelt, meermaals tot Met Gala koniging gekroond werd en met top-tot-teen glitter catsuit (glitter bivak inbegrepen) zich op een festival weide vertoeft, kwam de collectie nogal ingetogen over. Andere zagen het dan weer als een verassende kijk op inclusiviteit in de mode. Het assortiment is volledig unisex en combineert mannelijke schouders met vrouwelijke tailles. De neutrale designs in aardtinten nodigen uit om te mix-en-matchen, en de bijzondere silhouetten geven je outfit een unieke twist.
Waar de eerste drop voornamelijk uit hedendaagse denim silhouetten en slanke pakken bestond, leunt de nieuwe collectie naar een zomerse esthetiek die een idee van ontsnapping en reizen suggereert. De stoffenkeuze bestaat deze keer uit wol, satijn en jersey, de grove silhouetten worden ingeruild voor nauwsluitende jurken, en aan het neutrale kleurenpalet worden unieke prints toegevoegd.
Rihanna kondigt de collectie aan met een videoclip op Instagram waar de zangeres en fashion entrepreneur ook te zien is achter de camera. Is er iets dat Rihanna niet kan?
https://www.instagram.com/p/By28_UVFJvl/
De nieuw FENTY collectie is vanaf vanavond te koop op de website en in de FENTY pop-up shop op de eerste en tweede verdieping van ‘The Webster SoHo’.