Nieuwe Sebastian Professional Lijn Spoort aan de Regels te Breken

Geteisterd door onrealistische schoonheidsidealen nemen merken nu zelf het heft in handen. Met een ijzersterke cast van ambassadeurs presenteert Sebastian Professional ‘Dark Oil’, een haarproducten lijn die buiten de lijntjes kleurt en de regels van een industrie gebaseerd op exclusiviteit, weer inclusief probeert te maken.

 

Rules Don’t Apply
De slogan van de Dark Oil lijn zet zelfacceptatie centraal. In de campagne video worden beelden van opstand gecombineerd met woorden die de eisen van de mode-industrie en de media reflecteren. Slogans als “be quiet”, “be a certain size”, en “have perfect skin” verliezen hun kracht wanneer model Yves-Mark Chery met trots model staat op de achtergrond, niet ondanks zijn vitiligo huidaandoening, maar juist met die reden. Ook activiste en zangeres Rina Sawayama, plus-size model Tess Holliday en body positivity activiste Emily Bador zijn te zien in de campagne.

De Producten
De producten in de Dark Oil lijn dragen dezelfde #rulesdontapply attitude als de campagne. Bestaande uit een haarolie, shampoo & conditioner, haarmasker en dry conditioner, staat de lijn in teken van haarzachtheid, reflecterende glans, en het verheffen van de schoonheid van je eigen natuurlijke lokken. Ook worden de doorgaans zoete en frisse geuren ingeruild voor ruigere, intense geur met cederhout ondertonen. De shampoo, conditioner, en het haarmasker bevatten ook jojoba en argan olie, ingrediënten die helpen bij het versterken en hydrateren van het haar.

Bekijk de #rulesdontapply campagne video van Sebastian Professional hier.

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events