Oobah kwam voor het eerst in het nieuws nadat hij zijn tuinhuis ombouwde tot een zogenaamd hipster-restaurant en vervolgens een five star rating op Trip Advisor scoorde. Deze ludieke inventor of fake news kwam tijdens Paris Fashion Week met een nieuwe stunt: het inferieure jeansmerk Giorgio Peviani (een rip off van Giorgio Armani op de Londonse Brixton Market) pluggen als het nieuwe it-brand tijdens Paris Fashion Week. Spoiler alert: dat lukte.
Internet fenomeen en filmmaker Oobah zet de absurditeit van onze wereld naar zijn hand en werpt tegelijkertijd een satirische blik op de moderne maatschappij. Na zijn success met “The Shed at Dulwich” zag hij opnieuw kans om een established instituut te bespotten. Dit keer was de modewereld zijn slachtoffer. Het doel? Een tweederangs knock-off merk op de kaart krijgen tijdens Paris Fashion Week.
Het idee kreeg vorm op Brixton Market in Engeland waar het jeansmerk ‘Georgio Peviani’ verkocht werd, de goedkope rip off van ‘Georgio Armani’. Oobah kreeg het briljante idee om de identiteit van deze Georgio Peviani aan te nemen, en te infiltreren in één van de meest prestigieuze events binnen de mode industrie: Paris Fashion Week. Om te laten zien dat je met een gezonde dosis gebakken lucht de grootste sensatie van Paris Fashion Week kan worden.
Na zijn business kaartjes onder de neus van de juiste mensen te duwen vertrekt hij met de Georgio Peviani jeans onder de arm en een invite naar een van de events. Modellen zijn fan van ‘zijn’ jeans en een buyer uit Milaan is verkocht. Hij wordt uitgenodigd op de afterparty waar hij danste met Alexa Chung.
Check de video: