Na een succesvolle samenwerking tijdens Pride Amsterdam zetten Philips en Ninamounah hun partnerschap voort tijdens de september 2019 editie van Amsterdam Fashion Week. Beide gedreven door diversiteit en inclusiviteit, dragen zij de boodschap #youareyou uit, waarvan de kern geworteld is in het bevrijden van schaamte en het losbreken van de beperkte standaarden uit de maatschappij.
Als verlenging van deze samenwerking slaan Philips en Ninamounah de handen in elkaar met fotograaf Nikola Lamburov en regisseur Florian Joahn voor de digital campagne de ‘Muse Series’, een project waarin het tonen van je eerlijke zelf centraal staat. De muses van Ninamounah zoeken het dierlijke in zichzelf op in de iconische creaties uit het merk’s archief.
De campagne bestaat in de eerste plaats uit een fotoserie, die vanaf maandag 2 september zowel online te zien is als op Instagram en Facebook. Ook komt de campagne gepaard met een video, die zijn eerste screening heeft tijdens de Ninamounah show ‘005 Complete Metamorphosis’ op 6 september in De Nieuwe Kerk. Houd je Instagram in de gaten voor de eerste beelden.
“Ninamounah gaat over het erkennen van je ware zelf en het vrijlaten van je innerlijke dier. Het zit in onze aderen om gender en liefdes-normen te weigeren. We zijn niet alleen een inclusief merk, maar wij creëren ruimte voor en door queer-mensen. We zijn daardoor erg trots op onze samenwerking met Pride en Philips. Zij vechten voor mensenrechten met liefde.” – Ninamounah
“Samen hebben we gezocht naar een manier om onze Philips boodschap ‘Life is better when #youareyou’ op een impactvolle manier over te brengen. We zijn met modelabel Ninamounah een partnership aangegaan voor het thema inclusiviteit, waarvan het design gemaakt voor het Pride T-shirt een eerste uiting was, en de Muses Series een mooi vervolg. Bijzonder om te zien hoe alles samen komt” – Nathalie Lam, Philips Global Head of Sponsorship, verantwoordelijk voor o.a. het Pride sponsorship.