Weekday komt met een te gekke capsule collectie die ze maakten met de non-profit organisatie Non-Violence. Samen komen ze in actie tegen jeugdgeweld: huiselijk geweld, straatgeweld en cyber-bullying. De cijfers stijgen en daar moet een einde aan komen, vonden zowel Weekday als het Non-Violence.
De kledingstukken zijn voorzien van spreuken als PEACE FORCE en DON’T KILL YOUR DREAMS in de kleuren groen, oranje en zwart. Heel symbolisch, dat zijn namelijk de kleuren van de Europese hulpvoertuigen. De collectie werd vormgegeven rondom het originele Non-Violence Project-handelsmerk, wat een revolver met een knoop erin moet voorstellen (naar het kunstwerk dat werd gemaakt na de moord op John Lennon in 1980).
Geen wonder dat het Non-Vioclence Project Weekday benaderde voor een collab. Weekday treft de doelgroep recht in het hart. De collectie die uit deze samenwerking is ontstaan, is dan ook heel natuurlijk en organisch. Maar de samenwerking tussen Weekday en het Non-Violence Project is tweeledig. De stichting zelf zet een zogenaamd PEACE FORCE in, een netwerk van negen ‘pro-peace’ woordvoerders die zelf met geweld te maken hebben gehad en hun persoonlijk verhaal met de wereld willen delen.
De collectie wordt op 11 oktober gelanceerd in de Weekday winkels en online.