Er waren niet alleen shows te zien tijdens Fashion Week. Buiten de tent was daar namelijk bijvoorbeeld ook de presentatie van het nieuwe merk van Anna Nooshin: ALTER. De lancering vond plaats in een suikerspinkraam voor het Fashion Week terrein en werd het hele weekend omgebouwd tot een pop up store.
Samen met creative director Romy Bresseleers (@roomyb) bedacht Anna het merk, dat bestaat uit een kledinglijn en een magazine. Maar vergis je niet, dit is niet weer een tijdschrift van een bn’er. De slogan van ALTER is niet voor niets: This is not a magazine. Of zoals Anna het zelf omschrijft: “Het is geen tijdschrift. Het is geen kunstproject. Het is geen koffietafelboek. Het ding met ALTER is, het is wat jij wil dat het is. Voor mij is het een manier om te transformeren. Het draait om perspectief. Hoe je het leven leeft maar het toch bekijkt vanuit verschillende invalshoeken. Het gaat om groei, de wereld ontdekken maar nog belangrijker, verschillende kanten van onszelf ontdekken.”
Het blad werd namelijk volledig gemaakt zonder adverteerders en Anna en Romy werkten enkel samen met mensen die zij inspirerend vinden. “We gaan opzoek naar de beste fotografen, stylisten, illustrators en andere mensen die iets bijzonders maken op creatief niveau.” Aan het eerste nummer met de naam Trailer Trash werkten ze een jaar. Anna omarmde hiermee haar liefde voor overdaad en uitbundigheid. In het eerste nummer zijn onder andere presentator Kay Nambiar, rappers Kraantje Pappie en Bizzey en zangeres Rochelle Perts te zien.
Maar er is dus meer… Want alsof een magazine (zo mogen we het natuurlijk niet noemen, maar het blijft toch moeilijk het anders te omschrijven) nog niet genoeg was is er ook een kleine bijpassende lijn met kleding en merchandise. Zo zijn er neon signs, aanstekers, tassen, t-shirts en sieraden te koop. Wie de pop up store op het Museumplein heeft gemist dit weekend: vanaf maandag is alles ook te koop online.