Junk Food’s samenwerking met it-girl Gabbriette Bechtel werpt een intieme blik op het leven van het model-slash-fotografe. De capsule collectie is geinspireerd op Bechtel’s fotografie en tattoos en is een ode aan de kledingstukken die ze het liefst draagt: T-shirts. Geen wonder dus dat ze de nieuwe samenwerking launcht tijdens de opening van haar eigen foto-expo.
Je kent Gabbriette Bechtel misschien wel van New York Fashion Week, waar ze de runway Rihanna’s Savage x Fenty onveilig maakte, daarnaast was ze het gezicht van Mark Jacobs’ parfum ‘Daisy’. Dit model/fotografe/danseres/creatieve superster had echter al eindeloos veel volgers, en haar fotografie kreeg al eerder aandacht van Vogue en V magazine. De Californische tomboy is de belichaming van het nieuwe cool en kenmerkt een nieuwe generatie it-girls. Volgens Junk Food personifieert Gabbriette de stad L.A. het best, precies waar ze naar op zoek waren.
Bechtel en Junk Food werkten al eerder samen: Bechtel fotografeerde de fall/winter 2018 campagne en dat smaakte voor beide partijen duidelijk naar meer. Net voor de launch van de Junk Food website en de experimentele concept store “Tees + Jeans” brengt de samenwerking een limited-edition capsule collectie van 9 stuks. De collectie bestaat uit T-shirts, bodysuits en accessoires, en reflecteert een interpretatie van Bechtel’s liefde voor vintage, tattoos en fotografie. Zo zien we dierenprint accessoires en vinden we tien van Bechtel’s tattoos zoals haar spinnenweb en kever tattoo terug als borduursels. Ook Bechtel’s foto’s werden op T-shirts gedrukt als grafische print. Bechtel vond het belangrijk dat de collectie zowel voor mannen als voor vrouwen werd ontworpen en vindt dat mode vandaag de dag een inclusief karakter moet hebben, zodat ‘al haar vrienden zometeen een design van haar kunnen rocken’.
Beeld © Andrey Tarasov