Hedi Slimane’s Eerste Accessoire Lijn voor Céline Ligt Nu in de Winkel

In september maakten we voor het eerst kennis met Hedi Slimane’s nieuwe Céline. De pro-feminisme designs van Phoebe Philo werden rigoureus vervangen door een nieuw tijdperk van jeugdgedreven unisex wear geïnspireerd door het Parijse nachtleven en met een knipoog naar de designer’s werk voor Saint Laurent. Vandaag lanceert Slimane zijn eerste accessoire lijn voor het merk. Een timing die buiten de traditionele modeseizoenen valt, en dat is nu net waarom iedereen het er over heeft.

Slimane’s accessoire drop voor Céline neemt voor het eerst het streetwear release model aan, en drukt ons weer eens met de neus op de feiten: de streetwear hype is geen trend, maar een blijvend fenomeen dat zich meer en meer vermengt met de luxe markt. Na Louis Vuitton en Burberry doet Céline nu ook mee met de race.

De collectie’s meest gehypte item is de ‘16’ handtas, die we eerder zagen aan de arm van Lady Gaga bij Slimane’s debuut voor Céline. Verder bestaat de collectie uit de ‘C’ tas, de ‘Triomphe’ tas, chunky juwelen, en kleinere lederwaren. Waar de meeste producten de limited edition stempel krijgen opgedrukt, zullen sommige accessoires ook deel uitmaken van Céline’s vaste collectie. De accessoires zijn vanaf vandaag te koop in zestien Céline filialen over heel de wereld.

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events