Helmut Lang’s denim lijn relaunch is een passie project van creatievelingen uit elke hoek. Het merk werkte samen met legendarische skate fotograaf Ed Templeton aan een zine die de jonge skaters van L.A. in beeld brengt. Het resultaat is een oprecht en rauw product dat de collectie in een nieuw daglicht plaatst.
Alix Browne zette in september haar eerste stap als editor-in-residence bij Helmut Lang met een nieuwe identiteit voor de HL jeans. De denim capsule collectie ‘Under Construction’ stond voor denim die letterlijk ‘onder constructie was’, met onafgewerkte zomen en opzettelijke foutjes. Zo beschreef Browne de kledingstukken als prototypes; rauw, edgy en unisex.
Dit rauwe brengt ze vandaag terug in de herlancering van haar debuut collectie. Browne koos ervoor om de denim collectie uit te breiden met nieuwe items en een nieuw logo. Dit laatste werd ontworpen door artiest Brian Roettinger en refereert naar de locatie van Helmut Lang’s allereerste show. De editorial van de lijn werd omgevormd tot een zine met jonge Amerikaanse skaters als hoofdrol. Behind-the-scenes beelden en polaroids worden samengebundeld met dagboek uittreksels, fake ID’s, huiswerk en tekeningen van de tieners zelf. Het eindresultaat heeft dan ook een persoonlijke waarde; een perfecte match met het democratisch beeld dat Browne met deze collectie wilt neerzetten.