Het nieuwe Amsterdam Fashion Week programma voor aanstaande editie staat online en het aftellen kan beginnen. Zowel bekende gezichten als nieuwkomers, bruisende locaties, spetterende events, en trotse partners die AFW mede mogelijk maken. Vandaag zetten we partner DS Automobiles in de spotlight. Ik sprak met PR Manager Mark Heiligers over het automerk en zijn betrokkenheid binnen de mode-industrie.
DS staat voor Déesse (frans voor godin). Wat is het verhaal achter deze betekenis?
Onze naam DS stamt af van de DS 19 die in 1955 de autowereld op zijn kop zette vanwege zijn vooruitstrevendheid, innovatie en luxe. Wij zijn dan ook trotse drager van deze naam welke tevens Godin betekent wanneer je het uitspreekt in het Frans (Déesse). Vandaag de dag is elk nieuw model van DS ook vooruitstrevend in zijn klasse met innovatie, luxe en schitterende afwerking.
Naast de het partnerschap tussen DS en AFW zijn jullie ook trotse partner van de Fédération de la Haute Couture et de la Mode. Waarom heeft DS Automobiles interesse om zich te engageren voor de modewereld?
DS is Parijs. Het is onze stad, waar wij vandaan komen en waar wij onze inspiratie opdoen. Zo ook uit de modewereld, de Haute Couture. De unieke creaties met oog voor detail. Zo hebben we in de Opéra-lederen interieurs van onze auto’s bijvoorbeeld parelstiksels toegepast, een stiksel die ook wordt gebruikt in Haute Couture creaties. Hier zijn we uniek in binnen de auto-industrie. Zo zijn er tal van kleine details waarmee wij onszelf onderscheiden van andere premium automerken en tonen dat wij inspiratie opdoen uit de Parijse modewereld.
Jullie hebben sinds kort een nieuw model op de markt: de DS 3 Crossback. Waarom moeten alle modeliefhebbers deze auto aanschaffen?
Wanneer je van mooie producten houdt van hoge kwaliteit, waarmee je jezelf onderscheidt van de menigte, dan kies je voor DS. Deze compacte SUV heeft een uniek design, schitterend interieur met veel innovaties en oog voor detail en is tevens 100% elektrisch verkrijgbaar. Haute Couture Electric!
Amsterdam Fashion Week en DS Automobiles slaan de komende september editie de handen in elkaar. Wat kunnen we ons bij deze samenwerking voorstellen? Hoe gaat deze samenwerking er uit zien?
DS Automobiles Nederland is zeer trots met Amsterdam Fashion Week te mogen samenwerken. Wij kunnen ons eigenlijk geen beter automerk voorstellen dat past bij fashion, design en dus AFW. Komende editie vervoeren we alle gasten en relaties tussen de drie locaties van AFW met onze auto’s met chauffeurs, en laten we deze personen de stijl, design en luxe van DS automobiles ervaren.
Welke AFW show staat er zeker op jullie must attend-lijstje?
Wij zijn als DS Nederland erg trots op Ronald van der Kemp, die als Nederlander Haute Couture internationaal op de kaart zet. Dat kan dus ook vanuit Amsterdam! Des te mooier dat hij er deze editie bij is en wij kunnen genieten van zijn creaties.