Sluit menu
Menu
Maandag, 17 juni 2019

Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Amsterdam Fashion Week

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen.

Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk hebben zien voorbijgaan. De manier waarop de designer refereert naar iconische pijlers van inclusiviteit doorheen het ritme van de SS19 show is briljant en verklaart waarom de collectie als zoete broodjes over de toonbanken gaat.

Deze referenties komen nog meer naar voor in Abloh’s eerste campagnebeelden, waarin de Wizard of Oz trui (vrijwel het favoriete stuk uit de collectie) gedragen wordt door een drie jarig jongetje en symbool staat voor Martin Luther King Jr. Day. Een ander beeld vertoond de zevenjarige acteur Leo James Davis uitkijkend op een regenboog; een directe verwijzing naar het overkoepelend thema van de show.

“Met de campagne wilde ik iets maken dat universeel en menselijk is. Inclusief en inhoudelijk, iets dat gravitatie heeft. Ik wou de focus leggen op jongensjaren, niet op mannenkleding. Wat maakt mannen? De verschillende stadia in iemands leven, van kleutertijd helemaal tot en met je tienerjaren; van jongvolwassene tot volwassene.”

Het tweede deel van de campagne wordt op 1 februari uitgebracht, en zal zich focussen op inclusiviteit, diversiteit, en eenheid. “The Painter’s Studio” is een interpretatie van een Gustave Courbet schilderij met dezelfde naam, en weerspiegeld de schilder’s evolutie als kunstenaar. De line-up van dit deel is gevuld met creatief talent zoals rapper Octavian, Vogue Australia fashion director Christine Centenera, schilder Lucien Smith, gitarist Steve Lacy, en de fotograaf Bourouissa zichzelf.

Op 22 Maart komt laatste deel uit, dat door Raimond Wouda schoot, toont studenten gekleed in de gekleurde T-shirts die Abloh heeft uitgedeeld tijdens zijn debuutshow. De beelden zijn bedoeld als een eigentijdse kijk op de groepsportretten van de Nederlandse Gouden Eeuw.

Meer in Fashion

Glamcult x Ninamounah: Collective Unconsciousness

Glamcult x Ninamounah: Collective Unconsciousness

Modemagazine Glamcult en modemerk Ninamounah brengen samen een gloednieuwe capsule collectie uit. ‘Collective Unconsciousness’ zal uit 11 limited-edition designs bestaan en word voor het eerst geshowt aan het publiek op 18 juni in Parijs. De collectie is het eerste mode-project waarvoor de twee partijen de krachten bundelen. Beide uit hartje Amsterdam en geassocieerd met progressiviteit, […]

Modemagazine Glamcult en modemerk Ninamounah brengen samen een gloednieuwe capsule collectie uit. ‘Collective Unconsciousness’ zal uit 11 limited-edition designs bestaan en word voor het eerst geshowt aa [...]

Kanye West’s Nieuwe Incubator Ondersteund Opkomende Designers

Kanye West’s Nieuwe Incubator Ondersteund Opkomende Designers

Oprichter van cult modemerk YEEZY en misschien wel de grootste drijfveer achter Kim Kardashian’s garderobe Kanye West, kondigt aan een incubator op te starten om jonge talenten een duwtje in de rug te geven.   West heeft zelf zijn start gemaakt bij Fendi samen met Virgil Abloh, voordat het paar de wereld van de mode […]

Oprichter van cult modemerk YEEZY en misschien wel de grootste drijfveer achter Kim Kardashian’s garderobe Kanye West, kondigt aan een incubator op te starten om jonge talenten een duwtje in de rug te geven [...]