Sluit menu
Menu
Maandag, 21 oktober 2019

Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Amsterdam Fashion Week

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen.

Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk hebben zien voorbijgaan. De manier waarop de designer refereert naar iconische pijlers van inclusiviteit doorheen het ritme van de SS19 show is briljant en verklaart waarom de collectie als zoete broodjes over de toonbanken gaat.

Deze referenties komen nog meer naar voor in Abloh’s eerste campagnebeelden, waarin de Wizard of Oz trui (vrijwel het favoriete stuk uit de collectie) gedragen wordt door een drie jarig jongetje en symbool staat voor Martin Luther King Jr. Day. Een ander beeld vertoond de zevenjarige acteur Leo James Davis uitkijkend op een regenboog; een directe verwijzing naar het overkoepelend thema van de show.

“Met de campagne wilde ik iets maken dat universeel en menselijk is. Inclusief en inhoudelijk, iets dat gravitatie heeft. Ik wou de focus leggen op jongensjaren, niet op mannenkleding. Wat maakt mannen? De verschillende stadia in iemands leven, van kleutertijd helemaal tot en met je tienerjaren; van jongvolwassene tot volwassene.”

Het tweede deel van de campagne wordt op 1 februari uitgebracht, en zal zich focussen op inclusiviteit, diversiteit, en eenheid. “The Painter’s Studio” is een interpretatie van een Gustave Courbet schilderij met dezelfde naam, en weerspiegeld de schilder’s evolutie als kunstenaar. De line-up van dit deel is gevuld met creatief talent zoals rapper Octavian, Vogue Australia fashion director Christine Centenera, schilder Lucien Smith, gitarist Steve Lacy, en de fotograaf Bourouissa zichzelf.

Op 22 Maart komt laatste deel uit, dat door Raimond Wouda schoot, toont studenten gekleed in de gekleurde T-shirts die Abloh heeft uitgedeeld tijdens zijn debuutshow. De beelden zijn bedoeld als een eigentijdse kijk op de groepsportretten van de Nederlandse Gouden Eeuw.

Meer in Fashion

Monki Lanceert Capsule Collectie met Selam Fessahaye

Monki Lanceert Capsule Collectie met Selam Fessahaye

Vandaag komt de nieuwe Monki collectie ontworpen door Zweeds-Eritrese Selam Fessahaye uit. Met een campagne die opnieuw geworteld is in inclusiviteit en empowerment past deze samenwerking perfect in het rijtje van voorgaande vooruitstrevende Monki collabs.   In mei zagen we het Zweedse merk nog samenwerken met RFSU (Swedish Association for Sexuality Education) aan een exclusieve […]

Vandaag komt de nieuwe Monki collectie ontworpen door Zweeds-Eritrese Selam Fessahaye uit. Met een campagne die opnieuw geworteld is in inclusiviteit en empowerment past deze samenwerking perfect in het rijtj [...]

In het Atelier van Nina Liburd, Lichting 2019 Finalist

In het Atelier van Nina Liburd, Lichting 2019 Finalist

Lichting is het kloppend hart van Amsterdam Fashion Week. Een verzameling van de beste graduates van onze academies, het neusje van de zalm, vers van de pers. Anders gezegd: dit is de toekomst. Wij gingen op bezoek bij het atelier van finalist Nina Liburd na de drukte die Amsterdam Fashion Week teweeg bracht.  Wat is […]

Lichting is het kloppend hart van Amsterdam Fashion Week. Een verzameling van de beste graduates van onze academies, het neusje van de zalm, vers van de pers. Anders gezegd: dit is de toekomst. Wij gingen o [...]