Sluit menu
Menu
Donderdag, 22 augustus 2019

Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Amsterdam Fashion Week

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen.

Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk hebben zien voorbijgaan. De manier waarop de designer refereert naar iconische pijlers van inclusiviteit doorheen het ritme van de SS19 show is briljant en verklaart waarom de collectie als zoete broodjes over de toonbanken gaat.

Deze referenties komen nog meer naar voor in Abloh’s eerste campagnebeelden, waarin de Wizard of Oz trui (vrijwel het favoriete stuk uit de collectie) gedragen wordt door een drie jarig jongetje en symbool staat voor Martin Luther King Jr. Day. Een ander beeld vertoond de zevenjarige acteur Leo James Davis uitkijkend op een regenboog; een directe verwijzing naar het overkoepelend thema van de show.

“Met de campagne wilde ik iets maken dat universeel en menselijk is. Inclusief en inhoudelijk, iets dat gravitatie heeft. Ik wou de focus leggen op jongensjaren, niet op mannenkleding. Wat maakt mannen? De verschillende stadia in iemands leven, van kleutertijd helemaal tot en met je tienerjaren; van jongvolwassene tot volwassene.”

Het tweede deel van de campagne wordt op 1 februari uitgebracht, en zal zich focussen op inclusiviteit, diversiteit, en eenheid. “The Painter’s Studio” is een interpretatie van een Gustave Courbet schilderij met dezelfde naam, en weerspiegeld de schilder’s evolutie als kunstenaar. De line-up van dit deel is gevuld met creatief talent zoals rapper Octavian, Vogue Australia fashion director Christine Centenera, schilder Lucien Smith, gitarist Steve Lacy, en de fotograaf Bourouissa zichzelf.

Op 22 Maart komt laatste deel uit, dat door Raimond Wouda schoot, toont studenten gekleed in de gekleurde T-shirts die Abloh heeft uitgedeeld tijdens zijn debuutshow. De beelden zijn bedoeld als een eigentijdse kijk op de groepsportretten van de Nederlandse Gouden Eeuw.

Meer in Fashion

Amsterdam Fashion Week is Verheugd om Samenwerking met FashionUnited aan te Kondigen

Amsterdam Fashion Week is Verheugd om Samenwerking met FashionUnited aan te Kondigen

FashionUnited is een onafhankelijk platform dat content verzamelt, creëert en communiceert die relevant is voor de industrie. Als het meest vertrouwde wereldwijde netwerk van de mode sinds 20 jaar, biedt het een competitief rekruteringsvoordeel voor ’s werelds toonaangevende merken door middel van storytelling en branding. Gevestigd in meer dan 30 landen en in 9 talen […]

FashionUnited is een onafhankelijk platform dat content verzamelt, creëert en communiceert die relevant is voor de industrie. Als het meest vertrouwde wereldwijde netwerk van de mode sinds 20 jaar, biedt he [...]

Win een S-Nomad Stomer met AFW en SteamOne!

Win een S-Nomad Stomer met AFW en SteamOne!

GRATIS, GRATIS, GRATIS. Zit jij nog helemaal in de summer sales spirit en heb je zin om nog een geweldige deal te doen? Amsterdam Fashion Week en SteamOne geven een S-Nomad kledingstomer weg! Met de compacte handstomer ‘S-Nomad’ stoom jij je nieuwe zomeroutfits in een mum van tijd fris en kreukvrij, waar je ook bent. […]

GRATIS, GRATIS, GRATIS. Zit jij nog helemaal in de summer sales spirit en heb je zin om nog een geweldige deal te doen? Amsterdam Fashion Week en SteamOne geven een S-Nomad kledingstomer weg! Met de compact [...]