Sluit menu
Menu
Vrijdag, 17 januari 2020

Fashion

AFW’s Week in Fashion Releases

Amsterdam Fashion Week

A lot is happening in fashion en wij zitten vol enthousiasme op de eerste rij. Deze week opent de mode-industrie zijn armen voor Hollywood. Net na de aankondiging van Rihanna’s eerste Fenty collectie drop, laat Whoopi Goldberg weten een eigen kledinglijn te starten, en Kylie Jenner wil haar imperium uitbreiden met een kinderlijn.

 

Fenty 01
Na haar eerste SAVAGE x Fenty lingerie show met zwangere modellen en de launch van haar inclusieve Fenty beauty lijn die maar liefst 40 tinten foundation, breekt de zangeres nogmaals met de status quo en zet ze als allereerste vrouw een luxehuis neer onder Moët Hennessy Louis Vuitton. Het zal ook de eerste keer zijn dat er uberhaubt een nieuw modehuis onder LVMH wordt opgezet sinds dat van Christian Lacroix in 1987. Het wordt tijd dat er diversiteit in de luxe modemarkt komt, een segment dat sinds voordien vertrouwde op het hergebruiken van ontwerpen van heritage brands, zegt The New York Times. Sneak peaks zijn er nog niet, we weten wel dat LVMH de zangeres volledige carte blanche heeft gegeven voor de nieuwe kledinglijn, zonder artistieke grenzen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dubgee
Whoopi Goldberg is joining the fashion game. De talkshow host, actrice, broadway artiest, auteur, en activiste kondigde zonet aan haar speelse en eigenzinnige stijl te willen vertalen in een eigen modemerk. Whoopi wordt al decennia beschouwt als mode icoon en is elke New York Fashion Week front row te vinden in ensembles van onder andere Vetements. Met merk Dubgee wilt Goldberg inspelen op inclusiviteit trend. Zo zal de collectie oplopen tot US maat 24 en word er gebruik gemaakt van slogans zoals ‘NORMAL IS JUST A CYCLE ON A WASHING MACHINE’. Dubgee zal verkrijgbaar zijn bij zowel highstreet en high-end verkooppunten, met item prijzen tussen de $90-$400.

 

Kylie Baby
Afgelopen vrijdag kondigde Jenner nog haar skin-care merk ‘Kylie Skin’ aan. Een aantal dagen later kwam aan het licht dat de reality ster een patent heeft aangevraagd voor de namen ‘Kylie Baby’ en ‘Kylie Baby by Kylie Jenner’, en dat voor zowel de categorie kleding als bad en douche producten en eetwaren. En nu allen wachten geblazen op een insta post waarin kleine Stormi haar moeder’s producten showt.

View this post on Instagram

KYLIE F*CKING SKIN! wow. skincare and makeup go hand in hand and Kylie Skin was something i dreamt up soon after Kylie Cosmetics. I’ve been working on this for what feels like a lifetime so i can’t believe I’m finally announcing! building my makeup line from the ground up has taught me a lot and I’m so blessed with that knowledge to apply to my brand new company! Birthing a whole new team, manufacturing, fulfillment etc separate from my cosmetics line was challenging but here we are! I got the best of the best for you guys! Everything is cruelty free, vegan, gluten free, paraben and sulfate free and suitable for all skintypes. Make sure you follow @kylieskin to stay updated. I’ll be revealing these amazing products very soon! the official launch date is 5/22! Yay!! so much love went into this. it all starts with skin. Stay tuned 💕 can’t wait to share. #KylieSkin KylieSkin.com

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

 

Meer in Fashion

Van adidas Originals tot DC; Daniëlle Cathari is Niet te Stoppen

Van adidas Originals tot DC; Daniëlle Cathari is Niet te Stoppen

Amsterdam Fashion Week Wunderkind Daniëlle Cathari schopte het al ver. De Nederlandse ontwerpster werd in 2017 als eerste student bekroond met de VFiles prijs toen ze haar befaamde gedeconstrueerde adidas tracksuits op de catwalk showde tijdens New York Fashion Week. Ook adidas Originals zag talent in haar en werkt sindsdien samen met Cathari aan nieuwe […]

Amsterdam Fashion Week Wunderkind Daniëlle Cathari schopte het al ver. De Nederlandse ontwerpster werd in 2017 als eerste student bekroond met de VFiles prijs toen ze haar befaamde gedeconstrueerde adida [...]

Dit zijn de Meest Memorabele Outfits van 2019

Dit zijn de Meest Memorabele Outfits van 2019

Dit was het dan, 2019. Een jaar dat binnen de mode-industrie stond voor inclusiviteit, globalisatie, throwbacks en een alles kan alles mag attitude (tot je in het vaarwater van cultural appropriation komt). Nu zou ik me kunnen focussen op de beste fashion moments in de 2010’s en het keer op keer voorgekauwde lijstje opnoemen met […]

Dit was het dan, 2019. Een jaar dat binnen de mode-industrie stond voor inclusiviteit, globalisatie, throwbacks en een alles kan alles mag attitude (tot je in het vaarwater van cultural appropriation komt). N [...]