AFW’s Week in Fashion Releases

A lot is happening in fashion en wij zitten vol enthousiasme op de eerste rij. Deze week opent de mode-industrie zijn armen voor Hollywood. Net na de aankondiging van Rihanna’s eerste Fenty collectie drop, laat Whoopi Goldberg weten een eigen kledinglijn te starten, en Kylie Jenner wil haar imperium uitbreiden met een kinderlijn.

 

Fenty 01
Na haar eerste SAVAGE x Fenty lingerie show met zwangere modellen en de launch van haar inclusieve Fenty beauty lijn die maar liefst 40 tinten foundation, breekt de zangeres nogmaals met de status quo en zet ze als allereerste vrouw een luxehuis neer onder Moët Hennessy Louis Vuitton. Het zal ook de eerste keer zijn dat er uberhaubt een nieuw modehuis onder LVMH wordt opgezet sinds dat van Christian Lacroix in 1987. Het wordt tijd dat er diversiteit in de luxe modemarkt komt, een segment dat sinds voordien vertrouwde op het hergebruiken van ontwerpen van heritage brands, zegt The New York Times. Sneak peaks zijn er nog niet, we weten wel dat LVMH de zangeres volledige carte blanche heeft gegeven voor de nieuwe kledinglijn, zonder artistieke grenzen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dubgee
Whoopi Goldberg is joining the fashion game. De talkshow host, actrice, broadway artiest, auteur, en activiste kondigde zonet aan haar speelse en eigenzinnige stijl te willen vertalen in een eigen modemerk. Whoopi wordt al decennia beschouwt als mode icoon en is elke New York Fashion Week front row te vinden in ensembles van onder andere Vetements. Met merk Dubgee wilt Goldberg inspelen op inclusiviteit trend. Zo zal de collectie oplopen tot US maat 24 en word er gebruik gemaakt van slogans zoals ‘NORMAL IS JUST A CYCLE ON A WASHING MACHINE’. Dubgee zal verkrijgbaar zijn bij zowel highstreet en high-end verkooppunten, met item prijzen tussen de $90-$400.

 

Kylie Baby
Afgelopen vrijdag kondigde Jenner nog haar skin-care merk ‘Kylie Skin’ aan. Een aantal dagen later kwam aan het licht dat de reality ster een patent heeft aangevraagd voor de namen ‘Kylie Baby’ en ‘Kylie Baby by Kylie Jenner’, en dat voor zowel de categorie kleding als bad en douche producten en eetwaren. En nu allen wachten geblazen op een insta post waarin kleine Stormi haar moeder’s producten showt.

https://www.instagram.com/p/BxS6-XyHSE8/

 

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events