Sluit menu
Menu
Zaterdag, 11 juli 2020

Fashion

Breaking: Colette’s Sarah Andelman’s Works her Magic for Nike

Amsterdam Fashion Week

Colette legende Sarah Andelman wordt door Nike ingezet om hun lijn Unlaced succesvol te maken. Deze is bedoeld om vrouwelijke sneakerheads binnen te harken. De lijn maakt deel uit van een sneakerplatform voor vrouwen, waarop onder andere gepersonaliseerd stylingadvies en een uitgebreider aanbod aan vrouwenmaten wordt aangeboden. Andelman neemt de rol op van curator en zal een uniek assortiment gaan samenstellen van limited editions en waanzinnige collabs.

Andelman gaat doen waar ze goed in is. Jarenlang was ze creatief directeur bij (en eigenaar van) de populaire concept store Colette in de Rue Saint Honoré, die krap een jaar geleden haar deuren sloot.  Ze begon de winkel ooit samen met haar moeder Colette Roussaux.

De concept store groeide uit tot een mekka voor modeliefhebbers. Zo was Andelman de eerste die Simone Rocha, Proenza Schouler en Mary Katrantzou verkocht.
Colette raakte beroemd door de meest eigenzinnige collabs, one-of-a-kind stukken en begon met designer take-overs die een maand lang de winkel op z’n kop zetten. De winkel was een onuitputtelijke bron van inspiratie en onzinnige wanna haves. Colette startte met een waterbar die 200 verschillende flesjes water verkocht en plotseling was het meest gangbare drankje een zeer gewild product dat zeer winstgevend bleek. Editors van over de hele wereld stonden hiervoor in de rij. Toen dit instituut haar deuren sloot, kwamen fans langs om afscheid te nemen en bloemen bij het gebouw te leggen.

Geen wonder dus dat Nike Andelman invliegt voor de magic touch. Ze laat ons weten dat we kunnen uitkijken naar ‘hyped designer collaborations’, samenwerkingen met nieuw vrouwelijk creatief talent, en als de fysieke winkels er uiteindelijk komen, zullen er ook lokale limited edition stukken op de markt verschijnen om vrouwelijke sneakergemeenschappen op te bouwen in grote steden zoals New York en Parijs.

Unlaced is op 27 maart voor het eerst verkrijgbaar online, maar de website gaat op 25 oktober online – om alvast warm te draaien zeg maar. De fysieke producten kun je bewonderen bij de Unlaced shop-in-shops in geselecteerde Nike winkels.

Meer in Fashion

Maak Kennis met de Visions Of Talenten: Vivian Zandhuis

Maak Kennis met de Visions Of Talenten: Vivian Zandhuis

Maak kennis met onze tien ‘Visions Of’ kandidaten. Geselecteerd door een internationale jury en begeleid door de Nederlandse ontwerper Duran Lantink zijn deze talenten de top van de creatieve industrie. De komende maanden zullen zij hun concepten naar een hoger niveau tillen en verder uitwerken tot complete collecties. Die afgewerkte producten worden gepresenteerd tijdens de […]

Maak kennis met onze tien ‘Visions Of’ kandidaten. Geselecteerd door een internationale jury en begeleid door de Nederlandse ontwerper Duran Lantink zijn deze talenten de top van de creatieve industrie. D [...]

Nederlandse Modemerken in de Kijker: BLEECHED

Nederlandse Modemerken in de Kijker: BLEECHED

BLEECHED is een Nederlands merk dat belangrijke thema’s in onze samenleving opzoekt en deze vertaalt in collecties met een rauwe twist. Het merk is nog jong, maar vond zijn plek in de Nederlandse mode-industrie al snel door het gebruik van unieke details in elk kledingstuk en zijn sociaal-culturele benadering.      In 2018 werd jullie […]

BLEECHED is een Nederlands merk dat belangrijke thema’s in onze samenleving opzoekt en deze vertaalt in collecties met een rauwe twist. Het merk is nog jong, maar vond zijn plek in de Nederlands [...]