Sluit menu
Menu
Woensdag, 12 december 2018

Fashion

Breaking: Colette’s Sarah Andelman’s Works her Magic for Nike

Amsterdam Fashion Week

Colette legende Sarah Andelman wordt door Nike ingezet om hun lijn Unlaced succesvol te maken. Deze is bedoeld om vrouwelijke sneakerheads binnen te harken. De lijn maakt deel uit van een sneakerplatform voor vrouwen, waarop onder andere gepersonaliseerd stylingadvies en een uitgebreider aanbod aan vrouwenmaten wordt aangeboden. Andelman neemt de rol op van curator en zal een uniek assortiment gaan samenstellen van limited editions en waanzinnige collabs.

Andelman gaat doen waar ze goed in is. Jarenlang was ze creatief directeur bij (en eigenaar van) de populaire concept store Colette in de Rue Saint Honoré, die krap een jaar geleden haar deuren sloot.  Ze begon de winkel ooit samen met haar moeder Colette Roussaux.

De concept store groeide uit tot een mekka voor modeliefhebbers. Zo was Andelman de eerste die Simone Rocha, Proenza Schouler en Mary Katrantzou verkocht.
Colette raakte beroemd door de meest eigenzinnige collabs, one-of-a-kind stukken en begon met designer take-overs die een maand lang de winkel op z’n kop zetten. De winkel was een onuitputtelijke bron van inspiratie en onzinnige wanna haves. Colette startte met een waterbar die 200 verschillende flesjes water verkocht en plotseling was het meest gangbare drankje een zeer gewild product dat zeer winstgevend bleek. Editors van over de hele wereld stonden hiervoor in de rij. Toen dit instituut haar deuren sloot, kwamen fans langs om afscheid te nemen en bloemen bij het gebouw te leggen.

Geen wonder dus dat Nike Andelman invliegt voor de magic touch. Ze laat ons weten dat we kunnen uitkijken naar ‘hyped designer collaborations’, samenwerkingen met nieuw vrouwelijk creatief talent, en als de fysieke winkels er uiteindelijk komen, zullen er ook lokale limited edition stukken op de markt verschijnen om vrouwelijke sneakergemeenschappen op te bouwen in grote steden zoals New York en Parijs.

Unlaced is op 27 maart voor het eerst verkrijgbaar online, maar de website gaat op 25 oktober online – om alvast warm te draaien zeg maar. De fysieke producten kun je bewonderen bij de Unlaced shop-in-shops in geselecteerde Nike winkels.

Meer in Fashion

Riccardo Tisci Zet Burberry’s Designcodes Op Zijn Kop

Riccardo Tisci Zet Burberry’s Designcodes Op Zijn Kop

Na zijn veelbelovende debuut bij Burberry zet Riccardo Tisci vandaag deze trend verder. Waar we in September een mix van verfijnde ontwerpen en streetwear zagen, focust de designer met de pre-collectie voor Fall/Winter 2019 vooral op dit laatste. Tisci zet de designcodes van Burberry op zijn kop, en laat dat nu net zijn wat deze […]

Na zijn veelbelovende debuut bij Burberry zet Riccardo Tisci vandaag deze trend verder. Waar we in September een mix van verfijnde ontwerpen en streetwear zagen, focust de designer met de pre-collectie voo [...]

Is Er Hoop Voor Onze Mode Industrie?

Is Er Hoop Voor Onze Mode Industrie?

“De mode- en kledingindustrie heeft zich ontwikkeld tot een gruwelijk systeem van ‘Fast Fashion’” Vast in een systeem van kortende productietijden en de constante vraag naar vernieuwing zorgt de mode-industrie nu voor 10% van de wereldwijde CO2-uitstoot. Een boeltje ongeregeld met fast fashion als grote boosdoener. Zo kwamen we er deze zomer nog achter dat […]

“De mode- en kledingindustrie heeft zich ontwikkeld tot een gruwelijk systeem van ‘Fast Fashion’” Vast in een systeem van kortende productietijden en de constante vraag naar vernieuwing zorgt d [...]