Sluit menu
Menu
Woensdag, 20 februari 2019

Fashion

Breaking: Colette’s Sarah Andelman’s Works her Magic for Nike

Amsterdam Fashion Week

Colette legende Sarah Andelman wordt door Nike ingezet om hun lijn Unlaced succesvol te maken. Deze is bedoeld om vrouwelijke sneakerheads binnen te harken. De lijn maakt deel uit van een sneakerplatform voor vrouwen, waarop onder andere gepersonaliseerd stylingadvies en een uitgebreider aanbod aan vrouwenmaten wordt aangeboden. Andelman neemt de rol op van curator en zal een uniek assortiment gaan samenstellen van limited editions en waanzinnige collabs.

Andelman gaat doen waar ze goed in is. Jarenlang was ze creatief directeur bij (en eigenaar van) de populaire concept store Colette in de Rue Saint Honoré, die krap een jaar geleden haar deuren sloot.  Ze begon de winkel ooit samen met haar moeder Colette Roussaux.

De concept store groeide uit tot een mekka voor modeliefhebbers. Zo was Andelman de eerste die Simone Rocha, Proenza Schouler en Mary Katrantzou verkocht.
Colette raakte beroemd door de meest eigenzinnige collabs, one-of-a-kind stukken en begon met designer take-overs die een maand lang de winkel op z’n kop zetten. De winkel was een onuitputtelijke bron van inspiratie en onzinnige wanna haves. Colette startte met een waterbar die 200 verschillende flesjes water verkocht en plotseling was het meest gangbare drankje een zeer gewild product dat zeer winstgevend bleek. Editors van over de hele wereld stonden hiervoor in de rij. Toen dit instituut haar deuren sloot, kwamen fans langs om afscheid te nemen en bloemen bij het gebouw te leggen.

Geen wonder dus dat Nike Andelman invliegt voor de magic touch. Ze laat ons weten dat we kunnen uitkijken naar ‘hyped designer collaborations’, samenwerkingen met nieuw vrouwelijk creatief talent, en als de fysieke winkels er uiteindelijk komen, zullen er ook lokale limited edition stukken op de markt verschijnen om vrouwelijke sneakergemeenschappen op te bouwen in grote steden zoals New York en Parijs.

Unlaced is op 27 maart voor het eerst verkrijgbaar online, maar de website gaat op 25 oktober online – om alvast warm te draaien zeg maar. De fysieke producten kun je bewonderen bij de Unlaced shop-in-shops in geselecteerde Nike winkels.

Meer in Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen. Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk […]

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor ee [...]

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaar uit negentien vrouwelijke talenten met diverse creatieve achtergronden, en zal plaatsvinden in de culturele broedplaats: LAB111. Wij spraken oprichter […]

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaa [...]