Sluit menu
Menu
Woensdag, 20 februari 2019

Fashion

Daniëlle Cathari Lanceert Eigen Merk en Debuut Collectie ‘DC Drop 1’

Amsterdam Fashion Week

Amsterdam Fashion Institute wunderkind en Adidas collaborateur Daniëlle Cathari kondigde gisteren haar langverwachte eigen merk aan. ‘DC’ speelt met contrasten, en stelt comfort, simplistische details en een moderne look centraal.

Cathari verscheen voor het eerst op de moderadar door haar collectie voor Amsterdam Fashion Institute’s honours program. Hierin transformeerde ze vintage Adidas Original tracksuits door ze uit elkaar te halen en er geheel nieuwe stukken van te maken. Dit ging niet onopgemerkt voorbij aan Adidas en al snel werd Cathari gevraagd om een samenwerking aan te gaan met het wereldbekende sportmerk. De Danielle Cathari x Adidas Originals collectie maakte nog maar pas zijn debuut, en was al in negen minuten uitverkocht.

 

Daniëlle Cathari x Adidas Originals

 

De designer kondigde eerder dit jaar aan dat ze graag snel haar eigen collectie uit de grond wou stampen. Fast forward naar vandaag, en Cathari presenteert met trots haar eigen merk ‘DC’. De launch van het merk gaat gepaard met een capsule collectie van zes items: ‘DC Drop 1’. De focus ligt op sportswear, maar dan met unieke contrasterende details. “De trainingsbroeken in de collectie hebben bijvoorbeeld een klassieke pasvorm, maar ik heb er een elegant hand-gevlochten detail aan toegevoegd. Deze twee elementen botsen normaal met elkaar maar werken hier toch superleuk samen,” zegt de designer in een interview met WWD. Oog voor detail is duidelijk Cathari’s niche. Van de hoge kwaliteit stoffen keuze voor een premium gevoel tot verborgen prints aan de binnenkant van de kledingstukken als extra toevoeging. Haar collectie ziet ze zelf als een mix van elegant en eng. Met dit laatste refereert ze naar de spinnen en gotische letters die in haar gehele collectie terugkomen. Een merk met een verhaal van perfect gebalanceerde contrasten; we hadden niets anders van Cathari verwacht.

 

DC Drop 1

Meer in Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen. Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk […]

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor ee [...]

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaar uit negentien vrouwelijke talenten met diverse creatieve achtergronden, en zal plaatsvinden in de culturele broedplaats: LAB111. Wij spraken oprichter […]

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaa [...]