Sluit menu
Menu
Woensdag, 24 juli 2019

Uncategorized

De Industry Talks door AFW en Park Plaza Victoria Amsterdam waren een Succes

Amsterdam Fashion Week

Park Plaza Victoria Amsterdam verzorgde dit jaar de Amsterdam Fashion Week Talk met Marlou Breuls en Sjaak Hullekes, en steunde de spetterende debuut show van Hul le Kes. Wij spraken Hotel Manager Lennart Maas over de eerste ervaring met AFW Studio.

 

Hoe heb je AFW Studio over het algemeen ervaren? Wat was je favoriete moment?

Als een nieuwe en unieke ervaring, zowel vanuit Amsterdam Fashion Week als voor het Park Plaza Victoria Amsterdam. Het mooiste moment was de start, toen ik alle enthousiaste en aandachtige blikken zag van iedereen in VIC’s BAR. Toen wisten we gelijk dat deze Fashion Talk iets unieks was.

Waarom de beslissing om een talk te hosten?

Het geeft een nieuwe dimensie aan Amsterdam Fashion Week, maar ook aan ons hotel. Door middel van de talk brengen wij de historie van het pand en haar link met fashion op een andere manier tot leven. Deze keer geen korte show, maar een uur geboeid luisteren naar een zeer interessante talk tussen Nederlandse toptalenten.

Wat is er in de talk gezegd dat jou het meest is bijgebleven?

Hoe Sjaak Hullekes en Marlou Breuls destijds zijn begonnen, en waar beide nu staan in hun carrière. Sjaak is helemaal opnieuw gestart met een merk dat recht uit het hart komt, zonder compensatie en met passie. Marlou heeft zich in zeer korte tijd kunnen bewijzen als volwaardige couture designer – een ontzettend mooie en zeer succesvolle journey.

 

Wat is jouw kijk op entrepreneurship and sustainability in de mode-industrie?

Ze moeten hand in hand gaan. Een succesvol ondernemer c.q. designer wordt veelal uitgedaagd om ook daadwerkelijk te performen op het gebied van productie maar natuurlijk ook op financieel gebied. Hier ligt vaak het risico dat sustainability ondergeschikt raakt, daar waar het vaak arbeidsintensiever en duurder is. Duurzamer leven moet van twee kanten komen, en hierin heeft de consument evenveel verantwoordelijkheid als de mode-industrie. Zolang wij als consumenten designers de ruimte geven d.m.v het niet constant vragen om lagere prijzen en afgeprijsde producten, en de waarde in te zien van duurzaam geproduceerde kleding, bieden wij de designers ook meer de kans om ook écht op sustainability te focussen, zonder dat dit drukt op hun financiële performance.

Waarom is het in jouw ogen belangrijk om naast shows ook talks te voorzien op fashion week?

Het bied dynamiek en zorgt ervoor dat geïnteresseerden niet alleen kunnen genieten van mooie shows, maar ook meer kunnen weten van fashion, trends en ontwikkelingen. De Fasion Talk van deze editie gaf bijvoorbeeld een ontzettend mooie blik op hoe de show van Marlou – Spongebob tot stand is gekomen en hoe Sjaak Hullekes met Hul le Kes opnieuw de modemarkt betreedt; iets wat je anders nooit zou weten.

Hoe zie je de samenwerking tussen Park Plaza Victoria Amsterdam en Amsterdam Fashion Week evolueren? 

Wat begon als de eerste start met Lichting 2018 is voor beide partijen uitgegroeid tot een zeer veelzijdige samenwerking. Park Plaza Victoria Amsterdam heeft een rijke geschiedenis en staat al sinds de jaren 50-60 bekend als hub voor opkomende designers. Luxe merken zoals Christian Dior, Rochas en Balmain waren toen nog opkomend, en het Victoria hotel was het eerste hotel dat ruimte bood aan deze generatie ontwerpers. Deze geschiedenis biedt veel perspectief voor toekomstige samenwerkingen met de fashion scene.

Meer in Uncategorized

Sonia Oet, Line Arngaard (Lichting): “Samen besloten we dat onze collectie een reactie moest worden op de mode-industrie en de mainstream mode media”

Sonia Oet, Line Arngaard (Lichting): “Samen besloten we dat onze collectie een reactie moest worden op de mode-industrie en de mainstream mode media”

Lichting is het kloppend hart van Amsterdam Fashion Week. Dit zijn de beste graduates van onze academies, het neusje van de zalm, vers van de pers. Anders gezegd: dit is de toekomst. Op amsterdamfashionweek.nl alvast een introductie. Dit keer de eer aan Sonia Oet en Line Arngaard. Naam: Sonia Oet / Line Arngaard Opleiding: Gerrit […]

Lichting is het kloppend hart van Amsterdam Fashion Week. Dit zijn de beste graduates van onze academies, het neusje van de zalm, vers van de pers. Anders gezegd: dit is de toekomst. Op amsterdamfashionweek.n [...]

Second to None: Junior Buyer Womenswear Evelien Robers

Second to None: Junior Buyer Womenswear Evelien Robers

Naam: Evelien Robers (27) Beroep: Junior Buyer Womenswear Website/Instagram: @evelienrobers Wat doe je precies bij Hudson’s Bay? Ik werk sinds maart 2017 bij Hudson’s Bay en sinds 1 juni als Junior Buyer Womenswear. Ik koop merken in als Moss Copenhagen, Sisterspoint, NA-KD, Just Female, By Bar en Drykorn. Hoe ben je in de creatieve industrie […]

Naam: Evelien Robers (27) Beroep: Junior Buyer Womenswear Website/Instagram: @evelienrobers Wat doe je precies bij Hudson’s Bay? Ik werk sinds maart 2017 bij Hudson’s Bay en sinds 1 juni als Junior Buye [...]