Sluit menu
Menu
Donderdag, 27 februari 2020

Fashion

Monki Lanceert Capsule Collectie met Selam Fessahaye

Amsterdam Fashion Week

Vandaag komt de nieuwe Monki collectie ontworpen door Zweeds-Eritrese Selam Fessahaye uit. Met een campagne die opnieuw geworteld is in inclusiviteit en empowerment past deze samenwerking perfect in het rijtje van voorgaande vooruitstrevende Monki collabs.

 

In mei zagen we het Zweedse merk nog samenwerken met RFSU (Swedish Association for Sexuality Education) aan een exclusieve capsule collectie. De thema’s ‘This body got rights’ en ‘Handle with love & respect’ waren de drijfveren van een campagne met het doel de rechten die je lichaam heeft opnieuw toe te eigenen. Ook bracht het merk vorig jaar samen met Lunette en The Cup menstruatie cups uit om het stigma rond ongesteldheid tegen te gaan, en sloeg Monki de handen in elkaar met onder andere activisten om de onderliggende emoties die je niet deelt op social media te omarmen.

Nu zoekt Monki zijn volgende inspiratie bij Selam Fessahaye. De styliste en modeontwerpster is niet onbekend bij het merk. Zo stylde Selam de 2019 Lentecollectie van Monki. Haar talenten gingen niet onopgemerkt voorbij, met als gevolgd dat ze nu weer ingezet wordt als hoofdontwerper voor de AW19 collectie. Selam maakte haar debuut als modeontwerpster op de Stockholm Fashion Week in 2018. Niet alleen de assymetrische zomen en neon kleuren vielen toen op, maar ook de cast die over de catwalk liep. Zonder een statement te willen maken, introduceerde de designer oprechte diversiteit.


“Een overwegend witte omgeving met niet-witte modellen is verre van het soort diversiteit dat ik wil en nodig heb. Er moet diversiteit zijn op alle niveaus, van de modellen die de catwalk oplopen tot de mensen achter de schermen die de show besturen.” – Selam Fessahaye

Dit geloof trekt Selam ook door met de AW19 Monki collectie, die de 90 % blank, 10 % procent ‘ander’ regel volledig verwerpt. De kleding zelf bestaat uit Selam’s favoriete oversized fits, broekpakken en prachtige tule jurken. Prints gemaakt van handen zorgen voor samenhorigheid in de campagne en de diversiteit aan stoffen brengt dan weer het speelse naar voren. Het kleurenpalet bevat voornamelijk koraalroze, zwarte en bruine tinten.

De volledige collectie is vanaf vandaag beschikbaar op de Monki website en in geselecteerde Monki winkels!

Meer in Fashion

Bud Ondersteunt Daniëlle Cathari Tijdens AFW Studio 2020

Bud Ondersteunt Daniëlle Cathari Tijdens AFW Studio 2020

Een biermerk dat zich verzet tegen de mainstream; Bud engageert zich voor opkomend talent en creatievelingen, en is sinds vorig jaar ook een household name in de Nederlandse mode-industrie. Zo werkte het merk al samen met Daily Paper, TNO, en ondersteunt deze AFW Studio de show van Daniëlle Cathari. Wij vroegen Senior Brand Manager Caroline […]

Een biermerk dat zich verzet tegen de mainstream; Bud engageert zich voor opkomend talent en creatievelingen, en is sinds vorig jaar ook een household name in de Nederlandse mode-industrie. Zo werkte het mer [...]

Second To None – The De La Vali Girls

Second To None – The De La Vali Girls

Curious about the faces behind fashion brand De La Vali?  We got together with Laura Castro and Jana Sasha and picked their brain on all things fashion and lifestyle; from restaurants, to books, to their ultimate style icon. Name: Laura Castro Age: 28 Job: Founder and creative director De La Vali Website/Instagram: @lauracastropoorta  Name: Jana Sascha Age: 18 Job: […]

Curious about the faces behind fashion brand De La Vali?  We got together with Laura Castro and Jana Sasha and picked their brain on all things fashion and lifestyle; from restaurants, to books, to thei [...]