GAMEFACE is het nieuwe bodysculpting merk dat customization voorop stelt

GAMEFACE is het nieuwe bodysculpting womenswear merk dat de unieke kwaliteiten van ieder vrouwelijk lichaam voorop stelt. Kleine oplages, handwerk en op maat gemaakte fittings onderscheiden GAMEFACE van een overgehypte Skims of fast fashion merken als Fashion Nova. Wij spraken oprichters Aliza Hellings en Jeanice Rambhadjan over het gloednieuwe merk en zijn aanpak.

 

Wat is het verhaal achter GAMEFACE? Hoe zijn jullie op het idee gekomen?
Wij hebben elkaar ontmoet tijdens onze studie aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI). In het jaar 2017 studeerden wij beide cum laude af.
Na AMFI zijn we gaan werken in de gevangenis en bij een dagbesteding waar mensen met een drugsverslaving de dag doorbrengen. Na vier jaar modeacademie was het een bewuste keuze om met mensen te werken en een korte break van mode te nemen. Tijdens de ontwikkeling van ons merk stond voorop dat we een collectie wilden ontwerpen met een functie. We zijn toen gaan spelen met een balans tussen esthetiek, functie en comfort. We hebben onderzoek gedaan naar de lichaamsvormen van ‘s werelds meest iconische vrouwen en waarom veel mensen dit waarderen en nastreven. Op dit onderzoek hebben wij onze ‘Visual Body Sculpting™’ techniek gebaseerd.

GAMEFACE is tot stand gekomen in 2020. Hoe was het om een merk op te starten in het midden van de pandemie? Wat waren de grootste uitdagingen?
Het was bijzonder om te starten in een pandemie. De lancering van ons merk viel midden in de lockdown tijdens de piek van COVID-19. We hebben geen seconde getwijfeld aan de keuze om ons merk te lanceren in deze periode. We hebben zelfs wat nachten in het atelier moeten doorbrengen om orders af te werken nadat we de avondklok gepasseerd waren. De volledige kledingproductie deden wij toen nog met zijn tweeën. Tijdens de lockdown was het een groot voordeel dat wij niet afhankelijk waren van een producent omdat wij alle items van a tot z zelf in elkaar zetten. Alle patronen, samples en kleding produceren wij in ons atelier in Amsterdam.

Kunnen jullie me iets vertellen over de Visual Body Sculpting™ techniek die jullie hanteren?
De Visual Body Sculpting™ is een techniek die we gebruiken om de contouren van het vrouwelijk lichaam op een natuurlijke wijze te accentueren. GAMEFACE items leggen de nadruk op de vrouwelijke rondingen en de taille. Deze techniek is erg interessant voor verschillende bodytypes en voor zowel de kleinere maten, grotere maten en alles daartussenin. De naad-constructie van elk ontwerp is bedoeld om het vrouwelijk lichaam te complimenteren. Omdat ieder lichaam anders is hebben wij ons atelier geopend voor ‘Atelier fittings’, ons private shopping concept. Bij een atelier fitting is voor iedere GAMEFACE-klant een gepersonaliseerde alteration service beschikbaar. De service is zonder meerprijs omdat voor ons voorop staat dat onze klanten zelfverzekerd naar buiten gaan.

Jullie hebben net de eerste GAMEFACE POP-UP store en expositie “VISUAL BODY SCULPTURES” achter de rug. Wat was het concept achter de kunstwerken? Wat waren de reacties?
De exhibition ‘VISUAL BODY SCULPTURES’ is ontstaan om de realiteit en schoonheid van het vrouwelijk lichaam te vieren. De serie bestaat uit vier kopieën van echte vrouwenlichamen. Met het geluid van razende naaimachines op de achtergrond hebben we identieke afdrukken gemaakt van het lichaam van verschillende modellen. Naast een creatief proces was dit voor ons een anatomische studie van het vrouwenlichaam. De chrome-kleur van de sculptures staat voor de intrinsieke superkrachten die vrouwen bezitten. Alle sculpturen zijn door onszelf met de hand gemaakt in ons atelier in Amsterdam.

We willen mensen bewust maken van de realiteit van het vrouwelijk lichaam. Ons doel is vrouwen te leren houden van hun lichaam. Ieder lichaam is uniek. Tijdens onze eerste GAMEFACE solo expositie in HAMA GALLERY kwam het belang van een door vrouwen gemaakte modern art exhibition naar voren. Het doel is dat vrouwen zichzelf herkennen in de sculpturen. Dit werd bekroond met de voelbare last die van de schouders van vrouwen viel bij het zien van de kunstwerken.

 

 

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events