Sluit menu
Menu
Woensdag, 20 februari 2019

Fashion

Gucci geeft Baby Varkentjes hun Eigen Sex and the City Spin-off

Amsterdam Fashion Week

Als we iets geleerd hebben van de populaire 2013 Acne campagne waar honden gekleed werden als hun baasjes, en de twee laatste Gucci campagnes die Harry Styles transformeerde in een dandy dierenvriend omringt door boerderijbeesten, is dat dieren het geweldig goed doen als het op mode aankomt. Gucci’s nieuwste campagnebeeld verovert ons hart opnieuw, deze keer met roze mini-varkentjes die samen met hun in Gucci geklede baasjes Manhattan overnemen.

 

De nieuwe campagne staat in teken van het Chinese Nieuwjaar, en viert het jaar van het varken; het is dan ook heel logisch dat in plaats van controversiële en randje racistische beelden (shout out to Dolce & Gabbana en Burberry), het merk opteert voor waar het dit jaar allemaal omdraait: varkentjes. In de door Frank Lebon geschoten campagne zetten de diertjes hun beste mensenbeentje voor en spelen ze scenes na die zomaar uit Sex and the City of Gossip Girl kunnen komen. Zo zie je ze meerijden in een taxi, wandelen in Central Park, en thee drinken tijdens een high tea party.

De gehele collectie bestaat uit 19 stuks en is geïnspireerd op de Disney kortfilm “Three Little Pigs”. Enkele items zoals de Ace sneakers en de Ophidia GG tote zijn dan ook bedrukt met de cartoonfiguurtjes uit 1933. Één van de meest spraakmakende beelden vertoont een creme-kleurige cape en sjaal met de slogan “Do you believe in collaborations between dead couturiers and living designers?” Een Gucci campagne zou dan ook geen Gucci campagne zijn zonder dat Alessandro ons aan het denken zet.

Meer in Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen. Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk […]

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor ee [...]

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaar uit negentien vrouwelijke talenten met diverse creatieve achtergronden, en zal plaatsvinden in de culturele broedplaats: LAB111. Wij spraken oprichter […]

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaa [...]