Honda is de officiële autopartner van Amsterdam Fashion Week

Voor de komende Amsterdam Fashion Week die van 1 tot en met 4 september wordt gehouden is Honda officieel automotive partner. In het kader van de samenwerking faciliteert Honda het VIP-vervoer tussen de verschillende shows en schittert de 100% elektrische Honda e op de talrijke hotspots van Amsterdam Fashion Week. Beide merken hebben een sterke focus op design, innovatie en duurzaamheid en staan ook voor kwaliteit. Stuk voor stuk waarden die bij elkaar komen in deze partnership rond het thema mode.

 

Amsterdam Fashion Week (AFW) is het belangrijkste modemoment in de Benelux. Een halfjaarlijks evenement dat via runway shows, presentaties en events de Nederlandse mode viert. Amsterdam Fashion Week omarmt jong talent maar biedt ook gevestigde ontwerpers en bestaande labels een podium. Zowel fysiek als virtueel op het platform www.amsterdamfashionweek.nl. Dit is een dagelijkse online krant met nieuws, interviews en artikelen over de Nederlandse mode- en beauty industrie, maar covert ook aanverwante onderwerpen zoals kunst, interior design & graphic design. De Amsterdam Fashion Week wordt deze keer gehouden van 1 tot en met 4 september.

Honda en Amsterdam Fashion Week versterken elkaar in deze partnership, zo geeft Tjeerd Lemstra van Honda Nederland aan. “Honda staat voor the power of dreams en dat geldt helemaal voor onze modieuze Honda e. Amsterdam Fashion Week brengt vanuit waardes als design, innovatie en duurzaamheid verrassende modethema’s samen. Dat levert een mooie ‘fit’ tussen de twee merken op.” Ook de Nederlandse Honda-dealers zijn blij met de samenwerking. “Onze Honda e is helemaal in z’n element op Amsterdam Fashion Week, Hier kunnen we dit trendy model bijzonder goed aan het modebewuste publiek laten zien,” zo vult René Sjoers, voorzitter van de dealervereniging desgevraagd aan. Ook Amsterdam Fashion Week is enthousiast. Lisanne van Egmond, eigenaar van het evenement, vindt het verrassende design en de innovatieve vondsten van de Honda e perfect passen bij de uitstraling van het event. “Je wilt voor AFW een autopartner met een vernieuwende aanpak in zowel looks als techniek, maar ook een merk dat kijkt naar duurzaamheid. Met Honda hebben we die match helemaal gevonden.”

De Honda e kenmerkt zicht door strakke exterieurlijnen die worden geaccentueerd door het zijcamerasysteem dat de traditionele zijspiegels vervangt door compacte camera’s die live beelden doorgeven op twee 6-inch schermen in het interieur. De cameratechnologie, een primeur binnen het compacte segment, biedt aanzienlijke voordelen wat betreft styling, veiligheid, aerodynamica en verfijning. Het profiel van de auto valt juist op door de gladde stijlcontouren die worden versterkt door vlakke deurgrepen die eruit springen Binnenin bevindt zich een volledig digitaal dashboard met vijf schermen en een connected infotainment-systeem. Een moderne passagierscabine met een lounge-achtige sfeer met moderne materialen zorgt voor een vernieuwende uitstraling. De Honda e is leverbaar vanaf €36.160,-

Het jong gestylde model is uitgerust met een krachtige elektromotor die beschikbaar is in twee varianten, 100 kW (136 pk) of 113 kW (154 pk), en met een indrukwekkend koppel van 315 Nm snel en wendbaar door het stadsverkeer beweegt. De compacte batterij van 35,5 kWh biedt daarbij een bereik van maximaal 220 km (WLTP) op een lading en is daarmee niet alleen het modieuze maar ook het duurzame vervoer tussen de verschillende Amsterdam Fashion Week shows voor VIPS en influencers. Dankzij de snellaadmogelijkheid is de batterij bovendien binnen 30 minuten weer tot 80% op te laden.

Naast aanwezigheid op Amsterdam Fashion Week is Honda ook zichtbaar op alle communicatiekanalen van het evenement.

 

www.honda.nl

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events