Kenzo’s Nieuwe Campagne zet de Standaard voor Diversiteit

Welkom bij “Kenzotopia”, de kleurrijke droomwereld waarin adembenemende landschappen en de rush van een grote stad zich met elkaar vermengen en iedereen vrolijk huppelt in Kenzo’s SS19 collectie. Humberto Leon en Carol Lim did it again; en dit keer met hulp van de legendarische fotograaf David LaChapelle. Het resultaat is een campagne die volledig afstemt met de vraag naar diversiteit binnen de mode-industrie en inspeelt op de nood om te vluchten van het alledaagse.  

 

Met Kenzo’s vorige campagne maakte Leon zijn debuut als regisseur. ‘The Everything’ werd benoemd als meesterwerk, waarin een sterrencast (Milla Jovovich, Alexandra Schipp, Kodi Smit-McPhee, Jay Ellis to name a few) de Fall/Winter 2018 collectie tot zijn recht liet komen in een prachtig en vooral visueel spectaculair verhaal. Voor hun Spring/Summer 2019 campagne graven Leon en Lim opnieuw in hun netwerk en werken ze voor het eerst samen met idool en fotograaf David LaChapelle. De ster van de campagne is Leon’s moeder, de rest van de cast is echter net zo verassend. Lachende kinderen, een zwangere vrouw en paaldans modellen vierde feest in wat Kenzo als “Kenzotopia” beschrijft, een magische plek die echt zou kunnen zijn, maar dat niet is.

Zelf beschrijven Lim en Leon de campagne met de woorden surrealisme, diversiteit, en fantasie. Dit opzoeken van fantasieën past perfect in het straatje van LaChapelle, die bekend staat om een extreme visie van zijn paradijswereld neer te zetten. Voor Kenzo zet LaChapelle ook een stukje van zichzelf in de kijker. Zo komen de backdrops van de campagne recht uit het archief van LaChapelle’s tijd in Maui, waar hij 11 jaar lang heeft geleefd.

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events