Sluit menu
Menu
Vrijdag, 16 november 2018

Fashion

Publiekslieveling Dries van Noten Verkoopt Meerderheidsbelang van zijn Modehuis

Amsterdam Fashion Week

Dries van Noten wordt letterlijk door ie-der-een op handen gedragen. Omdat hij prachtige stukken maakt, zeker, maar ook omdat hij altijd onafhankelijk was, waar andere grote huizen zich lieten opkopen door concerns als Kering en LVMH. Nu heeft ook Dries, zoals hij in de modewereld liefkozend bekend staat, het grootste deel van zijn bedrijf verkocht aan het Spaanse Puig, waar ook Paco Rabane, Caroline Herrera, Christian Louboutin, Nina Ricci en Jean Paul Gaultier onder vallen.

“Puig heeft het grootste deel van de aandelen, en Van Noten zelf heeft ook nog een klein gedeelte, kondigt Puig in een gezamenlijk statement aan. “Maar Dries van Noten zal aanblijven als creatief directeur en is voorzitter van de raad van bestuur.”

Dries van Noten: “Ik ben lang op zoek geweest naar een sterke partner voor het bedrijf dat ik meer dan dertig jaar aan gewerkt heb. Ik ben bijzonder gelukkig dat Antwerpen en mijn eigen team het kloppend hart van mijn bedrijf zullen blijven.”

Meer in Fashion

Russian Brand KRAKATAU Is The Perfect Mashup of Street and Function

Russian Brand KRAKATAU Is The Perfect Mashup of Street and Function

Russian brand KRAKATAU is the perfect mashup of street and function. Just arrived in Amsterdam, we talked to the founder of the brand about his life in Russia, how KRAKATAU got his name, and exciting future plans.   You’re a self-taught designer from Russia, why did you decide to venture into fashion? How did your […]

Russian brand KRAKATAU is the perfect mashup of street and function. Just arrived in Amsterdam, we talked to the founder of the brand about his life in Russia, how KRAKATAU got his name, and exciting futur [...]

Helmut Lang’s Zine Werpt een Intieme Blik op de California Skater Jeugd

Helmut Lang’s Zine Werpt een Intieme Blik op de California Skater Jeugd

Helmut Lang’s denim lijn relaunch is een passie project van creatievelingen uit elke hoek. Het merk werkte samen met legendarische skate fotograaf Ed Templeton aan een zine die de jonge skaters van L.A. in beeld brengt. Het resultaat is een oprecht en rauw product dat de collectie in een nieuw daglicht plaatst. Alix Browne zette […]

Helmut Lang’s denim lijn relaunch is een passie project van creatievelingen uit elke hoek. Het merk werkte samen met legendarische skate fotograaf Ed Templeton aan een zine die de jonge skaters van L.A. i [...]