Publiekslieveling Dries van Noten Verkoopt Meerderheidsbelang van zijn Modehuis

Dries van Noten wordt letterlijk door ie-der-een op handen gedragen. Omdat hij prachtige stukken maakt, zeker, maar ook omdat hij altijd onafhankelijk was, waar andere grote huizen zich lieten opkopen door concerns als Kering en LVMH. Nu heeft ook Dries, zoals hij in de modewereld liefkozend bekend staat, het grootste deel van zijn bedrijf verkocht aan het Spaanse Puig, waar ook Paco Rabane, Caroline Herrera, Christian Louboutin, Nina Ricci en Jean Paul Gaultier onder vallen.

“Puig heeft het grootste deel van de aandelen, en Van Noten zelf heeft ook nog een klein gedeelte, kondigt Puig in een gezamenlijk statement aan. “Maar Dries van Noten zal aanblijven als creatief directeur en is voorzitter van de raad van bestuur.”

Dries van Noten: “Ik ben lang op zoek geweest naar een sterke partner voor het bedrijf dat ik meer dan dertig jaar aan gewerkt heb. Ik ben bijzonder gelukkig dat Antwerpen en mijn eigen team het kloppend hart van mijn bedrijf zullen blijven.”

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events