Sluit menu
Menu
Woensdag, 20 februari 2019

Fashion

Publiekslieveling Dries van Noten Verkoopt Meerderheidsbelang van zijn Modehuis

Amsterdam Fashion Week

Dries van Noten wordt letterlijk door ie-der-een op handen gedragen. Omdat hij prachtige stukken maakt, zeker, maar ook omdat hij altijd onafhankelijk was, waar andere grote huizen zich lieten opkopen door concerns als Kering en LVMH. Nu heeft ook Dries, zoals hij in de modewereld liefkozend bekend staat, het grootste deel van zijn bedrijf verkocht aan het Spaanse Puig, waar ook Paco Rabane, Caroline Herrera, Christian Louboutin, Nina Ricci en Jean Paul Gaultier onder vallen.

“Puig heeft het grootste deel van de aandelen, en Van Noten zelf heeft ook nog een klein gedeelte, kondigt Puig in een gezamenlijk statement aan. “Maar Dries van Noten zal aanblijven als creatief directeur en is voorzitter van de raad van bestuur.”

Dries van Noten: “Ik ben lang op zoek geweest naar een sterke partner voor het bedrijf dat ik meer dan dertig jaar aan gewerkt heb. Ik ben bijzonder gelukkig dat Antwerpen en mijn eigen team het kloppend hart van mijn bedrijf zullen blijven.”

Meer in Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen. Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk […]

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor ee [...]

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaar uit negentien vrouwelijke talenten met diverse creatieve achtergronden, en zal plaatsvinden in de culturele broedplaats: LAB111. Wij spraken oprichter […]

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaa [...]