Sluit menu
Menu
Woensdag, 20 februari 2019

Fashion

L’Insane is het Nieuwe Genderloze Colette

Amsterdam Fashion Week

Met L’Insane vult Lyne Zein de leegte op die Colette teweeggebrachte nadat de iconische concept store zijn deuren definitief sloot in 2017. Waar Colette de limited-edition hongerige 20-somethings binnenhaalde, richt L’Insane zich op de alsmaar groeiende non-binary en gender-fluïde Generatie Z.

Het concept van L’Insane vloeit voort uit Zein’s eigen behoefte aan een plek waar haar transseksuele vrienden op adem kunnen komen. Zelf groeide de Syrische op in Athene, studeerde ze af als Business en Fashion brandmanager, en werkte ze schijnbaar bij Vetements. Met L’insane wil ze verder bouwen op het concept van Colette en plant ze naast het verkopen van genderloze kleding ook maandelijkse kunstinstallaties aan te bieden. “Since Colette closed there’s nothing exciting and not enough options for you to feel comfortable to come in and chill, even if you’re not buying” laat ze Business of Fashion weten.

L’Insane haalt het neusje van de zalm binnen als het op rauw talent aankomt. Zo zal de concept store zich focussen op gender-neutrale designers zoals Cottweiler, Xander Zhou, Eckhaus Latta, Dilara Findikoglu en Vaquera, en vult het de rekken met de non-binary stuks van wereldbekende namen zoals Faith Connection en Mugler.

Naast de winkel die afgelopen vrijdag opende op het Parijse Le Marais arrondissement doelt Zein ook winkels te openen in Londen, Singapore, Seoul, Dubai, en verder elke stad met jonge creatievelingen die snakken naar een vrijere shop omgeving.

 

Benieuwd naar wat L’Insane de komende weken van plan is?
Hou dan vooral de website in de gaten en volg de winkel op Instagram

Meer in Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen. Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk […]

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor ee [...]

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaar uit negentien vrouwelijke talenten met diverse creatieve achtergronden, en zal plaatsvinden in de culturele broedplaats: LAB111. Wij spraken oprichter […]

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaa [...]