Sluit menu
Menu
Maandag, 25 mei 2020

Fashion

L’Insane is het Nieuwe Genderloze Colette

Amsterdam Fashion Week

Met L’Insane vult Lyne Zein de leegte op die Colette teweeggebrachte nadat de iconische concept store zijn deuren definitief sloot in 2017. Waar Colette de limited-edition hongerige 20-somethings binnenhaalde, richt L’Insane zich op de alsmaar groeiende non-binary en gender-fluïde Generatie Z.

Het concept van L’Insane vloeit voort uit Zein’s eigen behoefte aan een plek waar haar transseksuele vrienden op adem kunnen komen. Zelf groeide de Syrische op in Athene, studeerde ze af als Business en Fashion brandmanager, en werkte ze schijnbaar bij Vetements. Met L’insane wil ze verder bouwen op het concept van Colette en plant ze naast het verkopen van genderloze kleding ook maandelijkse kunstinstallaties aan te bieden. “Since Colette closed there’s nothing exciting and not enough options for you to feel comfortable to come in and chill, even if you’re not buying” laat ze Business of Fashion weten.

L’Insane haalt het neusje van de zalm binnen als het op rauw talent aankomt. Zo zal de concept store zich focussen op gender-neutrale designers zoals Cottweiler, Xander Zhou, Eckhaus Latta, Dilara Findikoglu en Vaquera, en vult het de rekken met de non-binary stuks van wereldbekende namen zoals Faith Connection en Mugler.

Naast de winkel die afgelopen vrijdag opende op het Parijse Le Marais arrondissement doelt Zein ook winkels te openen in Londen, Singapore, Seoul, Dubai, en verder elke stad met jonge creatievelingen die snakken naar een vrijere shop omgeving.

 

Benieuwd naar wat L’Insane de komende weken van plan is?
Hou dan vooral de website in de gaten en volg de winkel op Instagram

Meer in Fashion

De Mooiste Mondmaskers door Nederlandse Ontwerpers

De Mooiste Mondmaskers door Nederlandse Ontwerpers

Aangezien de overheid vrijdag heeft aangespoord om tijdens de transitieperiode naar het ‘nieuwe normaal’ allemaal een mondmasker aan te schaffen, leunt Nederland naar een scenario waar reizen met het openbaar vervoer en het zich bevinden in drukke ruimtes niet meer mogelijk is zonder dat lapje stof. Ik ben al weken aan het fantaseren over de […]

Aangezien de overheid vrijdag heeft aangespoord om tijdens de transitieperiode naar het ‘nieuwe normaal’ allemaal een mondmasker aan te schaffen, leunt Nederland naar een scenario waar reizen met he [...]

Digital Fashion House The Fabricant Treed op de Voorgrond van een Veranderende Mode-Industrie

Digital Fashion House The Fabricant Treed op de Voorgrond van een Veranderende Mode-Industrie

De mode-industrie is aan verandering toe. Nu meer dan ooit worden we wakker geschud en zien we hoe het ook anders kan. LFW wordt gedigitaliseerd, Jacquemus cureert zijn nieuwe campagne via Facetime, en modemerken stellen hun archieven gratis open online. Amber Slooten van The Fabricant had het al voorspeld, de toekomst van de mode is […]

De mode-industrie is aan verandering toe. Nu meer dan ooit worden we wakker geschud en zien we hoe het ook anders kan. LFW wordt gedigitaliseerd, Jacquemus cureert zijn nieuwe campagne via Facetime, e [...]