Logitech en Amsterdam Fashion Week slaan de handen ineen tijdens AFW September 2021

Logitech voorziet Amsterdam Fashion Week van apparatuur in gloednieuwe kleuren! De koploper in design en technologie speelde een grote rol tijdens de AFW september 2021 editie, met name in The HUB by AFW en bij FOUR Amsterdam. Wij spraken het bedrijf over deze unieke samenwerking en de raakvlakken tussen de modewereld en de designs van Logitech.

 

Hoe is de samenwerking tussen AFW en Logitech tot stand gekomen?
Design en lifestyle zijn twee pijlers die Logitech hoog in het vaandel heeft staan in hun producten. We willen deze boodschap overbrengen op een nieuw publiek dat design misschien niet direct koppelt aan Logitech. AFW is hét huis van design en mode in Nederland, dus geen betere plek om de boodschap te verspreiden.

Wat zijn de interfaces tussen AFW en Logitech?
Nu meer dan ooit is de grens tussen je werkplek en thuis steeds vager geworden. Met uw laptop, muis, toetsenbord en headset die een prominent onderdeel van de thuisruimte worden. De producten van Logitech worden ontworpen om meer een lifestyle-accessoire te worden dat in uw gestileerde huis past. Functionaliteit matchen met design, net zoals de mode-industrie dat doet met kleding.

Wat was de rol van Logitech tijdens Amsterdam Fashion Week?
Logitech was prominent aanwezig in The HUB by AFW, zowel met een leuke ‘klauwmachine’-activering waarbij consumenten een Pebble-muis konden winnen, maar ook als hoofdsponsor van de Logitech Press Hub en de AFW Podcast-opstelling.

Voor Logitech is design key. Kun je me meer vertellen over het belang en het proces van een ontwerp bij Logitech?
Bij Logitech koesteren medewerkers liefdevol een bedrijfsbrede, diepgewortelde passie voor het maken van producten die aantrekkelijk zijn en de verwachtingen overtreffen. Goed design is meer dan alleen esthetiek. Het gaat over hoe producten presteren en in ons leven worden geïntegreerd. Geweldig design vormt de kern van alles wat we doen en is iets waar we bij al onze merken naar streven.

Logitech-producten bevinden zich op het snijvlak van menselijke sensatie en de digitale wereld. Het is op deze plek waar de consumentenervaring wordt bepaald door gelijke delen van de prestaties en schoonheid van een product. Logitech onderzoekt elk oppervlak, elke knop, elk softwarescherm en elk ander minutieus detail met de bedoeling zijn klanten te voorzien van eersteklas randapparatuur van ongeëvenaarde schoonheid, ultiem comfort en superieure prestaties.

 

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events