Sluit menu
Menu
Woensdag, 26 juni 2019

Fashion

Los Angeles op de Hak in ‘Smile Now, Cry Later’

Amsterdam Fashion Week

De nieuwste campagne van Maison The Faux heet “Smile NOW, cry LATER”, waarmee ze The City of Fake (Los Angeles, tevens hun standplaats momenteel) te kijk zetten. Het Nederlandse designer duo bestaat uit Joris Suk en Tessa de Boer, twee satirische master minds die maar al te graag een kritische blik werpen op het narcistisch karakter van de mode-industrie.

Hun kernwaarden: inclusiviteit, humor en anti-glamour. Zo wordt het begrip women’s wear vervangen door human wear en modeshows getransformeerd tot theatrale spektakels. Maison the Faux’s laatste project “Smile NOW, cry LATER” was zeker geen uitzondering op de regel en was bedoeld om de artificiële realiteit en de fake emoties die zo kenmerkend zijn voor Hollywood aan de kaak te stellen. Daarvoor lieten ze het publiek tijdens de voorstelling van hun nieuwe project ‘Smile NOW, Cry LATER’ – een soort modeshow in theatervorm – vorige week huilen en lachen op commando zodat zij zelf ook het doen-alsof van het optreden konden ervaren.

Wanneer zijn emoties en gevoelens echt, en wanneer speel je een personage? Hoe weet je wanneer een persoon een masker ophoudt? Achtervolgd door deze vragen keek het publiek van de campagneshow toe hoe de Maison The Faux acteurs veranderden in hun personages en zo de puurste emoties lieten zien. Het bleef echter niet alleen bij toekijken, de assistent-regisseur droeg het publiek namelijk ook op om te glimlachen en te huilen met de personages. De kleding werd rechtstreeks geïnspireerd door kostuums die je in het theater tegenkomt. Een perfecte balans tussen klassieke komedie en hedendaags drama, met zowel romantische vormen als modernere stukken waar bewerkt leer en satijnen rushes de overhand namen. Je zou bijna vergeten dat het om mode ging.

 

Meer in Fashion

Nieuwe Fenty Lijn is Vanavond Verkrijgbaar

Nieuwe Fenty Lijn is Vanavond Verkrijgbaar

Na Parijs, ook New York! Rihanna lijkt niet te stoppen. De FENTY art director kondigde vorige maand haar eerste collectie voor het merk aan onder het befaamde LVMH, en komt vanavond alweer met een nieuwe lijn, die deze keer 11 dagen lang gepresenteerd word in een pop-up shop in Soho. De eerste kennismaking met Rihanna […]

Na Parijs, ook New York! Rihanna lijkt niet te stoppen. De FENTY art director kondigde vorige maand haar eerste collectie voor het merk aan onder het befaamde LVMH, en komt vanavond alweer met een nieuwe lijn [...]

Glamcult x Ninamounah: Collective Unconsciousness

Glamcult x Ninamounah: Collective Unconsciousness

Modemagazine Glamcult en modemerk Ninamounah brengen samen een gloednieuwe capsule collectie uit. ‘Collective Unconsciousness’ zal uit 11 limited-edition designs bestaan en word voor het eerst geshowt aan het publiek op 18 juni in Parijs. De collectie is het eerste mode-project waarvoor de twee partijen de krachten bundelen. Beide uit hartje Amsterdam en geassocieerd met progressiviteit, […]

Modemagazine Glamcult en modemerk Ninamounah brengen samen een gloednieuwe capsule collectie uit. ‘Collective Unconsciousness’ zal uit 11 limited-edition designs bestaan en word voor het eerst geshowt aa [...]