Sluit menu
Menu
Zaterdag, 11 juli 2020

Fashion

‘Man of the Hour’ Virgil Abloh x RIMOWA: Ultieme Sneak Peek

Amsterdam Fashion Week

Onbetwiste ‘man of the moment’; Virgil Abloh is niet te stoppen. Wie hem al een tijdje volgt weet dat hij de modewereld is binnengetreden als creative director van Kanye West. Al snel richtte hij zijn eigen fashion label op en toen begon de bal pas echt te rollen. Off-White staat op de shortlist van elke tiener, twenty-something, en streetwear freak. Daarbovenop werd hij eerder dit jaar benoemd als eerste Afro-Amerikaanse designer voor Louis Vuitton’s mannencollectie. Het talent is niet te stoppen, dat bewijst hij ook met de aankondiging van een nieuwe samenwerking tussen hem en reisaccessoire merk RIMOWA. 


Tijden voor Off-White

Van student architectuur tot DJ tot stagiair bij Fendi. De weg die Virgil Abloh volgt is zeker geen traditioneel traject. Zijn gateway naar de mode-industrie was in de hoedanigheid van creative consultant bij Kanye West, met wie hij vervolgens samen stage liep bij het Fendi hoofdkwartier in Rome. Kort daarna startte hij zijn eigen merk: Pyrex Vision. Al snel was het merk verkrijgbaar in winkels zoals het Parijse Colette, en verzamelde Virgil zijn eigen cult-following van celebrities. Toen de designer het einde van Pyrex aankondigde in 2013, kwam hij al meteen met een nieuw project: Off-White, het streetwear merk dat hem naar de top katapulteerde. Nu zijn we drie jaar verder en is Off-White nog steeds even begeerd als toen. Virgil bewijst dat street fashion geen trend is, maar een gerespecteerde industrie die blijft innoveren; en met deze verrijkende mindset veroverde hij ook een plek bij Louis Vuitton.

Louis Vuitton 
Toen Abloh aan boord kwam bij Louis Vuitton had iedereen zijn twijfels, en terecht. Het talent van de designer lag duidelijk in de street fashion en woog volgens velen niet op tegen de naam van het iconische Parijse modehuis. Er is echter niemand die de jongerengeneratie beter snapt dan Abloh, en juist Abloh zorgde dat Louis Vuitton weer in het nieuws kwam. Door zijn authenticiteit en scherpzinnige branding voegde hij ook de luxemarkt toe aan zijn expertise, en zorgde voor een opmars in de sales van Louis Vuitton’s mannenmode.

Off- White x RIMOWA 
De designer werkte deze zomer voor het eerst samen met reisaccessoire merk RIMOWA, en bracht transparante koffers naar de luxemarkt. Zelf noemde hij het de 3.0 versie van personalisatie, die verder gaat dan je initialen ergens op zetten; je geeft letterlijk een kijkje in je eigen wereld. Persoonlijker dan dat wordt het niet. Vandaag lanceerde de designer nieuwere versies van zijn vooruitstrevende design. De koffers werden gepresenteerd op een koffer carrousel als catwalk, persoonlijk gevuld door Mr. Abloh himself. “You become a performance-art piece just by using the thing,” en zo zorgt de designer ervoor dat deze 1200 $ koffers in no time zullen uitverkopen.

 

© Coverfoto door Louis Vuitton

Meer in Fashion

Maak Kennis met de Visions Of Talenten: Vivian Zandhuis

Maak Kennis met de Visions Of Talenten: Vivian Zandhuis

Maak kennis met onze tien ‘Visions Of’ kandidaten. Geselecteerd door een internationale jury en begeleid door de Nederlandse ontwerper Duran Lantink zijn deze talenten de top van de creatieve industrie. De komende maanden zullen zij hun concepten naar een hoger niveau tillen en verder uitwerken tot complete collecties. Die afgewerkte producten worden gepresenteerd tijdens de […]

Maak kennis met onze tien ‘Visions Of’ kandidaten. Geselecteerd door een internationale jury en begeleid door de Nederlandse ontwerper Duran Lantink zijn deze talenten de top van de creatieve industrie. D [...]

Nederlandse Modemerken in de Kijker: BLEECHED

Nederlandse Modemerken in de Kijker: BLEECHED

BLEECHED is een Nederlands merk dat belangrijke thema’s in onze samenleving opzoekt en deze vertaalt in collecties met een rauwe twist. Het merk is nog jong, maar vond zijn plek in de Nederlandse mode-industrie al snel door het gebruik van unieke details in elk kledingstuk en zijn sociaal-culturele benadering.      In 2018 werd jullie […]

BLEECHED is een Nederlands merk dat belangrijke thema’s in onze samenleving opzoekt en deze vertaalt in collecties met een rauwe twist. Het merk is nog jong, maar vond zijn plek in de Nederlands [...]