Sluit menu
Menu
Donderdag, 27 februari 2020

Fashion

Marlou Breuls en Quinny brengen ons Parenting Couture

Amsterdam Fashion Week

Marlou Breuls slaat opnieuw de handen in elkaar met een onconventionele partner, in maart zette de Nederlandse designer nog een collectie neer in samenwerking met Nickelodeon, dit keer lanceert ze samen met kinderwagen merk Quinny een couture collectie geïnspireerd door ouderschap en gebaseerd op de nieuwe Quinny NxtGen lijn.

Dat Breuls niet weg schuwt van een uitdaging weten we ondertussen al langer. Op de eerste editie van AFW Studio showde ze haar ‘Icon Collection’, geïnspireerd op de verschillende karakters van Spongebob. Uit een ananas zo groot als een huis liepen de couture versies van onderwaterwezens, en uit de zaal klonken zachte oceaan geluiden; een show waar niemand zat op te wachten, maar de volledige front row vol ontzag liet. De Nederlandse startte in 2016 haar eigen label, en maakt het sinds dien haar missie om de grenzen van couture te verleggen.

Tijdens Milaan Fashion Week stapte ze in het bootje met Quinny, een kinderwagen merk dat specifiek gericht is op ouders in de stad. Parenting Couture bestaat uit vijf designs, geïnspireerd op de praktische problemen waar je als ouder tegenaan loopt. Zo bevat de capsule collectie een ‘Power Nap Dress’, een babyroze babydoll jurk waarin je ongezien een dutje kan doen na een gebroken nacht, inclusief pillow bag; een ‘Multi-Pocket Jumpsuit’ met doorzichtige plastic pockets zorgt ervoor dat je de lading kinderspullen die je nodig hebt stijlvol mee kan dragen. De ‘Stained Suit’ bant de vlekkeloze ochtenden en veranderd de connotaties met stains van onverzorgd naar fashionable. En dan zijn er nog de ‘Teething Jacket’ voor de eerste tandjes en de Couture ‘Toy Carpet Dress’, zodat je kind alle aandacht heeft voor de auto’s op je jurk, en jij al je aandacht kunt richten op de cocktailparty.

 

 

Meer in Fashion

Bud Ondersteunt Daniëlle Cathari Tijdens AFW Studio 2020

Bud Ondersteunt Daniëlle Cathari Tijdens AFW Studio 2020

Een biermerk dat zich verzet tegen de mainstream; Bud engageert zich voor opkomend talent en creatievelingen, en is sinds vorig jaar ook een household name in de Nederlandse mode-industrie. Zo werkte het merk al samen met Daily Paper, TNO, en ondersteunt deze AFW Studio de show van Daniëlle Cathari. Wij vroegen Senior Brand Manager Caroline […]

Een biermerk dat zich verzet tegen de mainstream; Bud engageert zich voor opkomend talent en creatievelingen, en is sinds vorig jaar ook een household name in de Nederlandse mode-industrie. Zo werkte het mer [...]

Second To None – The De La Vali Girls

Second To None – The De La Vali Girls

Curious about the faces behind fashion brand De La Vali?  We got together with Laura Castro and Jana Sasha and picked their brain on all things fashion and lifestyle; from restaurants, to books, to their ultimate style icon. Name: Laura Castro Age: 28 Job: Founder and creative director De La Vali Website/Instagram: @lauracastropoorta  Name: Jana Sascha Age: 18 Job: […]

Curious about the faces behind fashion brand De La Vali?  We got together with Laura Castro and Jana Sasha and picked their brain on all things fashion and lifestyle; from restaurants, to books, to thei [...]