Marlou Breuls en Quinny brengen ons Parenting Couture

Marlou Breuls slaat opnieuw de handen in elkaar met een onconventionele partner, in maart zette de Nederlandse designer nog een collectie neer in samenwerking met Nickelodeon, dit keer lanceert ze samen met kinderwagen merk Quinny een couture collectie geïnspireerd door ouderschap en gebaseerd op de nieuwe Quinny NxtGen lijn.

Dat Breuls niet weg schuwt van een uitdaging weten we ondertussen al langer. Op de eerste editie van AFW Studio showde ze haar ‘Icon Collection’, geïnspireerd op de verschillende karakters van Spongebob. Uit een ananas zo groot als een huis liepen de couture versies van onderwaterwezens, en uit de zaal klonken zachte oceaan geluiden; een show waar niemand zat op te wachten, maar de volledige front row vol ontzag liet. De Nederlandse startte in 2016 haar eigen label, en maakt het sinds dien haar missie om de grenzen van couture te verleggen.

Tijdens Milaan Fashion Week stapte ze in het bootje met Quinny, een kinderwagen merk dat specifiek gericht is op ouders in de stad. Parenting Couture bestaat uit vijf designs, geïnspireerd op de praktische problemen waar je als ouder tegenaan loopt. Zo bevat de capsule collectie een ‘Power Nap Dress’, een babyroze babydoll jurk waarin je ongezien een dutje kan doen na een gebroken nacht, inclusief pillow bag; een ‘Multi-Pocket Jumpsuit’ met doorzichtige plastic pockets zorgt ervoor dat je de lading kinderspullen die je nodig hebt stijlvol mee kan dragen. De ‘Stained Suit’ bant de vlekkeloze ochtenden en veranderd de connotaties met stains van onverzorgd naar fashionable. En dan zijn er nog de ‘Teething Jacket’ voor de eerste tandjes en de Couture ‘Toy Carpet Dress’, zodat je kind alle aandacht heeft voor de auto’s op je jurk, en jij al je aandacht kunt richten op de cocktailparty.

 

 

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events