Sluit menu
Menu
Zondag, 16 december 2018

Fashion

Monki’s ‘All the Feels’ Campagne: Emoticons for Real Life

Amsterdam Fashion Week

De najaarscampagne van Monki heet heel toepasselijk All the Feels en doelt op de emoties die je over het algemeen niet deelt op social media. Want Instagram is een etalage voor de beste versie van jezelf en hier deel je niet de slechte dagen, je eenzaamheid, potentiële depressie en mogelijke onzekerheden. 

De campagne is dan ook bedoeld om bewustzijn te vergaren voor de effecten van sociale media op de geestelijke gezondheid van jongeren. De collectie is klein maar geeft een duidelijk signaal: het is niet altijd rozengeur en maneschijn. De ambassadeurs van de campagne zijn dan ook bekend met de dualiteit van social media. De drie meiden – influencers if you will – hebben ieder een leger aan volgers, én een verleden met mental health problemen. We stellen ze graag aan je voor.

Elyse Fox
Filmmaker Elyse Fox is het creatieve brein achter het project: Sad Girl Club, een plaats voor jongeren om hun persoonlijke ervaring met onder andere depressie, paniekaanvallen, en eetstoornissen te delen. Zo creëerde ze een safe space op het internet waar het stigma rond mental illness wordt opgeheven en er zonder schaamte kan worden gepraat.

 

John Yuyi
John Yuyi gebruikt Instagram als grootste inspiratiebron en als een filter voor haar anxiety. Als een social media artieste met meer dan 142k volgers is ze één van de meest spraakmakende talenten op het internet.

 

Emily Bador
Emily Bador werd al snel geconfronteerd met de druk van de modellen industrie en nam daardoor een pauze van haar carrière. Nu staat ze bekend als body positive ambassadeur en documenteerd ze haar terugkeer als model op een eerlijke manier. Op haar Instagram worden empowerment en diversiteit centraal gesteld.

 

De Collectie
De All The Feels collectie is spot on. Je kunt pronken met je gevoelens – positief of negatief: zo komen de hoodies, bucket hats en shawls met bijkomende ‘emoti-patches’ en kan je op elk moment van de dag je mood van ‘worrier’ naar ‘warrior’ veranderen en aan heel de wereld laten weten of je een ‘good day’ of een ‘bad day’ hebt. We like.

Het Doel
De campagne weerspiegelt een probleem waar veel jongeren dagelijks mee worstelen: het overbrengen van het perfecte image op sociale media en het ophouden van de schone schijn in #reallife. Zo wordt het opkroppen van emoties een dagelijkse realiteit. All The Feels staat symbool voor vrijheid en acceptatie, twee beladen woorden waar een hele generatie opgroeiende tieners behoefte aanhebben. De collectie is dan on ook point en vooral belangrijk in tijden van de hang naar inclusiviteit en de druk om een perfect leven te lijden.

Bekijk de campagne hier

 

Meer in Fashion

Riccardo Tisci Zet Burberry’s Designcodes Op Zijn Kop

Riccardo Tisci Zet Burberry’s Designcodes Op Zijn Kop

Na zijn veelbelovende debuut bij Burberry zet Riccardo Tisci vandaag deze trend verder. Waar we in September een mix van verfijnde ontwerpen en streetwear zagen, focust de designer met de pre-collectie voor Fall/Winter 2019 vooral op dit laatste. Tisci zet de designcodes van Burberry op zijn kop, en laat dat nu net zijn wat deze […]

Na zijn veelbelovende debuut bij Burberry zet Riccardo Tisci vandaag deze trend verder. Waar we in September een mix van verfijnde ontwerpen en streetwear zagen, focust de designer met de pre-collectie voo [...]

Is Er Hoop Voor Onze Mode Industrie?

Is Er Hoop Voor Onze Mode Industrie?

“De mode- en kledingindustrie heeft zich ontwikkeld tot een gruwelijk systeem van ‘Fast Fashion’” Vast in een systeem van kortende productietijden en de constante vraag naar vernieuwing zorgt de mode-industrie nu voor 10% van de wereldwijde CO2-uitstoot. Een boeltje ongeregeld met fast fashion als grote boosdoener. Zo kwamen we er deze zomer nog achter dat […]

“De mode- en kledingindustrie heeft zich ontwikkeld tot een gruwelijk systeem van ‘Fast Fashion’” Vast in een systeem van kortende productietijden en de constante vraag naar vernieuwing zorgt d [...]