Sluit menu
Menu
Woensdag, 20 februari 2019

Fashion

Nieuw Jaar, Nieuwe Releases

Amsterdam Fashion Week

Waar het begin van het nieuwe jaar nogal moeizaam voorbijging, zagen we deze week zowel geluk als ongeluk binnen de mode-industrie. In het mitst van Milaan Fashion Week Men’s wordt er naast de catwalk gefluisterd over talloze nieuwe releases, de meest onverwachte samenwerkingen, en het effect van Brexit op de Britse modemarkt.

 

Virgil Ablo komt met grootste Off-White samenwerking to date
“My ideas don’t stay neatly in one box. When I’m old and done, I will be in some remote town somewhere owning a flower shop. I have the concept already done… That’s what I’m into most.”

Virgil Abloh is niet te stoppen. Na een gigantisch succesvol 2018, plant de designer zijn koppositie binnen de industrie vast te houden in 2019. Hij kondigde dan ook net zijn grootste samenwerking tot nu toe aan. De Off-White x Mr. Porter collab is een capsule collectie van maar liefst 44 stuks en herdefinieert de betekenis die “workwear” met zich meedraagt. Laten we ook niet vergeten dat Abloh nog maar pas als creatief hoofd van Louis Vuitton is aangesteld. Zijn eerste collectie verkoopt beter dan de Louis Vuitton x Supreme collab ooit heeft gedaan, en als we zijn reputatie als pijler mogen aanhouden, verwachten wij van zijn volgende collectie niets anders. Naast Off-White en Louis Vuitton, kondigde de designer net op Instagram aan dat hij plant zijn eigen juwelen collectie uit te brengen. Zelf beschrijft Abloh de collectie als juwelen die toegankelijk zijn maar toch thuishoren in de luxe modemarkt. Wij zijn alvast benieuwd!

Yoon kondigt AMBUSH x Converse collab aan
Ooit begonnen als graphic designer en hip-hop artiest, nu Tokyo’s grootste stijliconen. Verbal en Yoon begonnen in 2002 het juwelen merk Ambush, met Yoon als creatief hoofd. Al snel zagen we Kanye West met hun ontwerpen rondlopen, en toen ging de bal rollen. Zo werd Yoon in april benoemt als Jewelry designer bij Dior Homme, en heeft ze met Ambush net een samenwerking met Nike achter de rug. Deze week kondigde Yoon aan samen met Ambush en Converse een limited edition sneaker uit te brengen voor de Fall/Winter 2019 collectie. De schoen is een volledig witte versie van de Chuck Taylor All Star, geïnspireerd op militaire winter boots die Converse ooit voor het leger maakte.

De gevolgen van Brexit op de Britse mode-industrie
Theresa May’s Brexit voorstel werd afgelopen dinsdag met 230 stemmen afgekeurd. De British Fashion Council trekt aan de noodbel en laat weten een tweede referendum te willen. De Britse mode-industrie staat op zijn kop, en met uitzicht op een onzekere toekomst, word het er vast en zeker niet beter op. Retail prijzen stijgen door de onzekere waarde van de pond, en halen massaal de zomercollectie van 2020 al binnen in het geval de grenzen worden afgesloten. Ondertussen maakt het BFC zich zorgen over het potentiële verlies aan internationale designtalenten. 96 % van de sector stemden dan ook tegen Brexit. Een lose-lose situatie, wat er op 29 maart ook beslist wordt. Maar laten we hopen dat de Britse mode-industrie niet te snel gewonnen geeft.

Meer in Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen. Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk […]

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor ee [...]

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaar uit negentien vrouwelijke talenten met diverse creatieve achtergronden, en zal plaatsvinden in de culturele broedplaats: LAB111. Wij spraken oprichter […]

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaa [...]