Sluit menu
Menu
Zaterdag, 11 juli 2020

Fashion

Ontmoet de Vrouw Achter Artipoppe

Amsterdam Fashion Week

Meet Anna van den Bogert; entrepreneur, designer en moeder. Ze heeft 4 kleine kinderen en runt tegelijkertijd haar eigen bedrijf. Bewust van wat een moeder on-the-go nodig heeft creëerde ze na de geboorte van haar tweede kind het merk Artipoppe, een draagdoekenmerk, maar boven alles een levensstijl die vrouwen en hun kinderen dichter bij elkaar brengt. Haar draagdoeken zijn ondertussen razend populair en worden wereldwijd gebruikt als fashion statement.

 

Je zorgde er eigenhandig voor dat baby draagdoeken nu worden gezien als fashion forward. Artipoppe belandde zelfs in Vogue. Kan je me iets meer vertellen over hoe het denkproces achter de designs en de visuele identiteit is gegaan?
Het is geen denkproces, de visuele identiteit van Artipoppe is gebaseerd op gevoel. Het gevoel dat het moederschap geen inbreuk hoeft te maken op de identiteit van de vrouw als onafhankelijk wezen. Dat zij haar stijl kan behouden, juist door een babydrager van Artipoppe te adopteren als ultieme modeaccessoire.

 

Waarom denk je dat niemand dit eerder heeft bedacht terwijl er in deze tijd juist heel veel vraag naar is?
Omdat deze markt niche is en de meeste mensen die iets kunnen niet in de moedermarkt opereren.

 

Kwaliteit en duurzaamheid staan centraal binnen Artipoppe. Hoe gaat het productieproces in zijn werk?
Onze stoffen weven we op onze eigen machines in Litouwen. Tevens worden onze Zeitgeist Baby Carriers daar geconfectioneerd. De mensen die in Litouwen voor ons werken worden goed betaald. De draagdoeken maken we in ons atelier in Nederland. We gebruiken uitsluitend hoge kwaliteit materialen en vragen ons bij ieder detail in het productieproces af of het duurzamer kan zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen. Zo gebruiken we natuurlijk geverfde merinowol van schapen die goed behandeld worden en zoeken we naar duurzame materialen als hennep om stoffen van te weven. De gehele kwaliteitscontrole en distributie gebeurt vanuit ons kantoor in Nederland. We zijn toegewijd om een modern en verantwoordelijk bedrijf te runnen met oog voor de natuur, mens en dier.

 

Je zegt dat met een draagdoek er geen risico is dat je je identiteit verliest in het moederschap. Wat bedoel je daar precies mee?
De draagdoek of zak is op de eerste plaats praktisch en biedt je de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt terwijl je ondertussen in de behoeftes van je baby kunt voorzien. Een Artipoppe draagdoek voegt daaraan toe dat je geen concessies aan je stijl hoeft te doen. Je kunt je leven leiden zoals jij dat wilt en hoeft je niet te verliezen in het allesoverheersende moederschap. 

 

Je partner Floris werkt ook bij Artipoppe, hoe is het om een bedrijf te runnen waar familie op elke mogelijke manier centraal staat?
Ik vind het heel bijzonder dat ik niet alleen mijn privé maar ook mijn werkende bestaan met de liefde van mijn leven kan delen. 

 

Je werkte onlangs samen met artiest Selwyn Senatori aan een limited edition Artipoppe design. Wie zou je nog graag zien ontwerpen voor het merk?
Michelle Obama. Het ultieme boegbeeld van het nieuwe moederschap.

 

Ook zo benieuwd naar de draagdoeken? Bezoek www.artipoppe.com

Meer in Fashion

Maak Kennis met de Visions Of Talenten: Vivian Zandhuis

Maak Kennis met de Visions Of Talenten: Vivian Zandhuis

Maak kennis met onze tien ‘Visions Of’ kandidaten. Geselecteerd door een internationale jury en begeleid door de Nederlandse ontwerper Duran Lantink zijn deze talenten de top van de creatieve industrie. De komende maanden zullen zij hun concepten naar een hoger niveau tillen en verder uitwerken tot complete collecties. Die afgewerkte producten worden gepresenteerd tijdens de […]

Maak kennis met onze tien ‘Visions Of’ kandidaten. Geselecteerd door een internationale jury en begeleid door de Nederlandse ontwerper Duran Lantink zijn deze talenten de top van de creatieve industrie. D [...]

Nederlandse Modemerken in de Kijker: BLEECHED

Nederlandse Modemerken in de Kijker: BLEECHED

BLEECHED is een Nederlands merk dat belangrijke thema’s in onze samenleving opzoekt en deze vertaalt in collecties met een rauwe twist. Het merk is nog jong, maar vond zijn plek in de Nederlandse mode-industrie al snel door het gebruik van unieke details in elk kledingstuk en zijn sociaal-culturele benadering.      In 2018 werd jullie […]

BLEECHED is een Nederlands merk dat belangrijke thema’s in onze samenleving opzoekt en deze vertaalt in collecties met een rauwe twist. Het merk is nog jong, maar vond zijn plek in de Nederlands [...]