Sluit menu
Menu
Zaterdag, 11 juli 2020

Fashion

Post Malone Komt Met Crocs, en de Ugly Fashion Trend Continues…

Amsterdam Fashion Week

Dat megatalent Post Malone een excentrieke stijl heeft, gaat niemand voorbij. De artiest heeft zich ondertussen dan ook geprofileerd als heuse fashion meme, en werd al eerder gevraagd onder handen genomen te worden in de make-over show ‘The Queer Eye’. Toen men vroeg of de artiest de gelikte stylisten van het programma zelf had gecontacteerd, zei hij zonder gene: “No, they just think I’m ugly and smell lol.”

Waar Malone’s outfit keuzes door velen gezien worden als grap, beschouwt de industrie hem een trendsetter. Zo springt hij het podium op in custom Dolce & Gabbana pakken en Saint Laurent boots, en krioelt zijn Instagram van de designer kleding en brand deals.

Malone’s laatste onderneming in de modewereld, was toch eentje om in twijfel te trekken. Hoewel we zijn kijk op mode a lá Vetements en Balenciaga wel kunnen appreciëren, bevind de samenwerking met Crocs zich ergens tussen spectrum controversieel, en recht uit absurd. De door de rapper ontworpen slippers maken deel uit van de Crocs ‘Come As You Are’ campagne en komen met wel liefst zes unieke charms, waaronder Malone’s “Stay Away” tattoo. Verder is het clog silhouet volledig bedenkt met gele baby duivel hoofdjes. De designer maakt de look zelf compleet met witte sportsokken.

Wat deze collab vooral laat zien, is dat Post Malone rechtuit lak heeft aan de onuitgesproken regels van de modewereld; een attitude die in deze tijden een vernieuwende kijk biedt op het mainstream beeld van slechte smaak.
“If you like something, go get it. I wear Crocs everywhere from the bar to the stage and I felt it was the perfect collaboration.”
Je kan zeggen wat je wil over Post Malone, de artiest slaagde er wel in om zijn fameuze Croc begeerlijk te maken. Het ontwerp was binnen een aantal uur al uitverkocht.

Meer in Fashion

Maak Kennis met de Visions Of Talenten: Vivian Zandhuis

Maak Kennis met de Visions Of Talenten: Vivian Zandhuis

Maak kennis met onze tien ‘Visions Of’ kandidaten. Geselecteerd door een internationale jury en begeleid door de Nederlandse ontwerper Duran Lantink zijn deze talenten de top van de creatieve industrie. De komende maanden zullen zij hun concepten naar een hoger niveau tillen en verder uitwerken tot complete collecties. Die afgewerkte producten worden gepresenteerd tijdens de […]

Maak kennis met onze tien ‘Visions Of’ kandidaten. Geselecteerd door een internationale jury en begeleid door de Nederlandse ontwerper Duran Lantink zijn deze talenten de top van de creatieve industrie. D [...]

Nederlandse Modemerken in de Kijker: BLEECHED

Nederlandse Modemerken in de Kijker: BLEECHED

BLEECHED is een Nederlands merk dat belangrijke thema’s in onze samenleving opzoekt en deze vertaalt in collecties met een rauwe twist. Het merk is nog jong, maar vond zijn plek in de Nederlandse mode-industrie al snel door het gebruik van unieke details in elk kledingstuk en zijn sociaal-culturele benadering.      In 2018 werd jullie […]

BLEECHED is een Nederlands merk dat belangrijke thema’s in onze samenleving opzoekt en deze vertaalt in collecties met een rauwe twist. Het merk is nog jong, maar vond zijn plek in de Nederlands [...]