Second to None: Kimberley Jenneskens

Omdat er zoveel leuke ‘creatives’ rondlopen die weten wat er te koop is in de wereld, vroegen we hen naar hun all time favourites. We liften we graag mee, want waarom zelf het wiel uitvinden wanneer iemand anders dat al heeft gedaan, toch? Waar eten ze het liefst, wat is hun favoriete vakantiebestemming, het beste boek van de afgelopen tijd, de mooiste film – dat werk. Deze keer de beurt aan Kimberley Jenneskens.

 

Naam: Kimberley Jenneskens, 24
Website/Instagram: www.jnnskns.com / @jenneskens

Hoe zou jij je beroep momenteel omschrijven? Creative director en oprichter van Jenneskens – ik zie mijn beroep heel breed. Mijn nummer één focus is natuurlijk het opzetten van mijn eigen merk, maar ik houd van uitdaging en wil mezelf graag ontwikkelen als creative. Ik doe dus naast mijn eigen ding veel samenwerkingen die los staan van Jenneskens, zo manage ik bijvoorbeeld een stage op Lowlands, creative direct ik corporate events, en ben ik sinds kort brand ambassador van O’Neill Blue, de sustainable streetwear lijn van het merk.

Wat is je signature als creative? Minimalistische ontwerpen met een functie – er zit altijd heel veel purpose achter dingen die ik maak of bedenk. Ik houd van technology, houd me bezig met de toekomst van design en reis veel om een beter beeld van mijn omgevingen te krijgen. Ik verdiep me in de allernieuwste ontwikkelingen en vind het belangrijk dat ik als designer een nieuwe kijk op dingen kan bieden.

Op welk project ben jij het trotst? Dat zijn dan toch echt de eigen collecties, en vooral dan grote shows en campagnes die we gedaan hebben. Om iets wat je bedacht hebt zo tot leven te zien komen, op welke manier dan ook, is een onbeschrijflijk gevoel.

 

  1. Favoriete kledingstuk: Ik houd van goede basics – een chille trui, comfortable shirt, boyfriend jeans die goed past, denim jumpsuit, biker shorts, mijn lange leren jas, platform Dr. Martens. En natuurlijk het liefste items van Jenneskens, haha. Als ik meetings heb vind ik het vaak fijn om een suit aan te hebben – die zit altijd goed.
  2. Gratis reclame voor: Heel cliché, maar dat zou Apple zijn denk ik. Ik ben ontzettend fan van de simplicity van hun merk, en weet oprecht niet wat ik zonder hun producten zou moeten!
  3. Onmisbaar juweel: Ik heb altijd dezelfde juwelen om en doe deze ook nooit af. Heel soms wissel ik oorbellen voor een speciale gelegenheid, deze komen dan van Eenvoud in Amsterdam. Ik hou van minimalistische en goudkleurige sieraden. Bijna al mijn sieraden zijn me erg dierbaar, zo heb ik ringen van allebei mijn oma’s en een ketting nog van toen ik gedoopt werd.
  4. Mooiste kunstwerk/favoriete kunstenaar: Vind ik lastig, zijn er zo veel! Over het algemeen houd ik van (contemporary) creatives die een totaal plaatje neer kunnen zetten – als in totale experience, iemand compleet meenemen in je werk – omdat ik zelf ook op die manier naar creativiteit kijk. Een voorbeeld daarvan zijn de videoclips van A$AP Rocky.
  5. Beauty secret: Eigenlijk heb ik drie vaste go-to beauty producten, verder draag ik bijna geen make-up. Een dag- en nacht crème van Nivea Urban Skin, de Haute & Naughty Too Black Lash mascara van MAC cosmetics, en all-time favourite: een naked palette. Qua parfum, draag ik bijna altijd een geurtje van By Chloé.
  6. Must see: Over het algemeen kijk ik het liefst documentaires of films die gebaseerd zijn op een waar gebeurd verhaal, vooral omdat ze kunnen bijdragen aan nieuwe inzichten en inspiratie. Op VICE via Youtube bijvoorbeeld, staan vaak veel, korte interessante documentaires waar je veel van opsteekt. Een voorbeeld van zoiets, is de docu The Third Industrial Revolution: A Radical New Sharing Economy. Verder vind ik een serie als Narcos heel erg nice, een film zoals Jobs, en heb ik afgelopen weekend nog Wolf of Wall Street voor de derde keer gekeken.
  7. Must read: Ik lees weinig, omdat ik liever dingen meteen visualiseer. Ik denk in plaatjes, niet in woorden. Als ik dan lees, lees ik graag een biografie, een informatief boek, of iets van een waargebeurd verhaal. Mijn laatste was Ali: A Life – Jonathan Eig.
  8. Favoriet Instagram account: Ik houd vooral van artsy accounts zoals @c__l__o. Ik haal mijn inspiratie uit dingen die om me heen gebeuren, niet uit bestaande fashion of trends.
  9. Op je wishlist: Ik houd van mooie spullen maar ik ben niet heel materialistisch aangelegd… At this point, waar we al meer dan een maand in quarantaine zitten, zou ik heel erg graag willen reizen. Ik mis interactie en het ontdekken van nieuwe omgevingen. Ik heb al veel van de wereld gezien maar er staan nog zoveel plekken op mijn wishlist!
  10. Plaats: Dat is New York natuurlijk! Al bij mijn eerste bezoek aan de stad was ik op slag verliefd. Het is een eindeloze bron aan inspiratie en het voelt als thuis. Ik heb er ongeveer 3 jaar gewoond, en het liefst zou ik er nog steeds 24/7 willen zijn, maar ik wilde graag meer kunnen reizen en ben daarom terug naar Amsterdam verhuisd.
  11. Plek: Ik ben ontzettend blij met mijn Soho house membership. Ik reis veel en aangezien ze in veel grote steden gevestigd zijn, heb ik altijd een fijne werk- en chill plek in de buurt. Het is een handige spot voor meetings, om te werken vanaf je laptop, maar ook om te sporten of om een beetje tot rust te komen en met vriendinnen gezellig te uiteten. Die in Amsterdam is tegenover mijn huis, dus dat is helemaal ideaal!
  12. Stijlicoon: Lastig, die heb ik eigenlijk niet! Voor mij speelt personality een ontzettende belangrijke rol in het vinden van je eigen stijl, ik vind niet dat er zoiets bestaat als “most fashionable.” Persoonlijk, komt de casual kant van Rihanna aardig bij mij in de buurt – urban, maar chic.
  13. Ding: mijn auto, een Mini Cooper!

 

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events