Supermarktketen Lidl Gaat Viraal

Niemand had kunnen voorspellen wat we van de eerste Amsterdam Fashion Week van supermarktketen Lidl mochten verwachten. Al dan niet een poging om op de trend van cult meets fashion te springen, deed Lidl de ogen van fashion insiders openen en heeft zijn doel om naam te maken in deze wereld zeker bereikt. Nog geen dag nadat de show tot zijn einde kwam kregen wij al massaal mailtjes binnen over de befaamde Lidl sokken die op de catwalk werden geshowd.

Net zoals de sportsok populair werd gemaakt door Vetements, Kappa, en andere merken die op athleisure trend inspelen, gingen de sportsokken van Lidl ook viraal. Een slimme zet, die de supermarktketen in één klap een geheel nieuwe following heeft bezorgd. De gasten van zondag’s show horen bij de weinig gelukkigen die de sokken al in hun bezit hebben. Anderen proberen uit te vinden wanneer ze beschikbaar komen te zijn. Metro heeft zelfs een wedstrijd opgezet om de exclusieve sokken te winnen. Conclusie: wat als een heus risico werd gezien bleek een fashion wildcard te zijn.

 

 

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events