Sluit menu
Menu
Woensdag, 20 februari 2019

Fashion

Supermarktketen Lidl Showt Tijdens Amsterdam Fashion Week

Amsterdam Fashion Week

Modemerken halen graag inspiratie uit de schoonheid van het dagelijks leven. Moschino slaagde er ooit in om McDonalds begeerlijk te maken op de catwalk (F/W2014), en Vetements doet natuurlijk niet anders, zij danken hun faam aan het DHL-shirt. Dat een supermarktketen de rollen omdraait is wel de eerste keer.

Lidl, de supermarkt voor iedereen, lanceerde haar kledingcollectie tijdens een event op de New Yorkse modeweek. In samenwerking met Heidi Klum zette ze de toon voor wat inmiddels een opzichzelfstaand merk is. Dit jaar maakt de nieuwe Heidi Klum x Lidl collectie haar debuut op Amsterdam Fashion Week.

McDonald’s als lustobject tijdens Jeremy Scott’s Moschino F/W2014 show.

Omgekeerde wereld
De mode-industrie stond met grote ogen te kijken, toen Vetements in 2016 een katoenen shirt met DHL erop geprint voor 200 euro in de winkel had liggen. Niet alleen was dit hét statement tijdens Paris Fashion Week, het T-shirt was binnen een paar weken uitverkocht. Al snel was er meer vraag dan aanbod, en mensen haastten zich vervolgens naar de DHL website, waar een soortgelijk T-shirt verkocht werd voor 5 euro. Maar dat was natuurlijk geen ‘Vetements’.

Margaret Zhang in hét Vetements x DHL shirt

Iedereen ontwerper
Van insta-influencers tot muzikanten, iedereen stapt nu in de rol van ontwerper. Hema deed het in 2015 met Moam, en zorgde ervoor dat iedereen rond de kerstperiode met een Hema rookworst opgedrukte trui rondliep. Kortom, it-items worden niet meer exclusief gecreëerd door het mode establishment. Supermarktenketen Lidl komt op het juiste moment met haar label ‘Esmara by Heidi Klum’. Zij zijn de eerste supermarkt die zich in de mode-arena begeven, en dat doet de supermarktketen met succes. De collectie verkocht uit. Wegens succes herhaald: net als vorig jaar, showen ze dit jaar tijdens fashion week, maar dit keer tijdens onze eigen Amsterdamse editie en met een verrassende twist.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer in Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen. Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk […]

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor ee [...]

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaar uit negentien vrouwelijke talenten met diverse creatieve achtergronden, en zal plaatsvinden in de culturele broedplaats: LAB111. Wij spraken oprichter […]

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaa [...]