Sluit menu
Menu
Vrijdag, 19 april 2019

Fashion

Supermarktketen Lidl Showt Tijdens Amsterdam Fashion Week

Amsterdam Fashion Week

Modemerken halen graag inspiratie uit de schoonheid van het dagelijks leven. Moschino slaagde er ooit in om McDonalds begeerlijk te maken op de catwalk (F/W2014), en Vetements doet natuurlijk niet anders, zij danken hun faam aan het DHL-shirt. Dat een supermarktketen de rollen omdraait is wel de eerste keer.

Lidl, de supermarkt voor iedereen, lanceerde haar kledingcollectie tijdens een event op de New Yorkse modeweek. In samenwerking met Heidi Klum zette ze de toon voor wat inmiddels een opzichzelfstaand merk is. Dit jaar maakt de nieuwe Heidi Klum x Lidl collectie haar debuut op Amsterdam Fashion Week.

McDonald’s als lustobject tijdens Jeremy Scott’s Moschino F/W2014 show.

Omgekeerde wereld
De mode-industrie stond met grote ogen te kijken, toen Vetements in 2016 een katoenen shirt met DHL erop geprint voor 200 euro in de winkel had liggen. Niet alleen was dit hét statement tijdens Paris Fashion Week, het T-shirt was binnen een paar weken uitverkocht. Al snel was er meer vraag dan aanbod, en mensen haastten zich vervolgens naar de DHL website, waar een soortgelijk T-shirt verkocht werd voor 5 euro. Maar dat was natuurlijk geen ‘Vetements’.

Margaret Zhang in hét Vetements x DHL shirt

Iedereen ontwerper
Van insta-influencers tot muzikanten, iedereen stapt nu in de rol van ontwerper. Hema deed het in 2015 met Moam, en zorgde ervoor dat iedereen rond de kerstperiode met een Hema rookworst opgedrukte trui rondliep. Kortom, it-items worden niet meer exclusief gecreëerd door het mode establishment. Supermarktenketen Lidl komt op het juiste moment met haar label ‘Esmara by Heidi Klum’. Zij zijn de eerste supermarkt die zich in de mode-arena begeven, en dat doet de supermarktketen met succes. De collectie verkocht uit. Wegens succes herhaald: net als vorig jaar, showen ze dit jaar tijdens fashion week, maar dit keer tijdens onze eigen Amsterdamse editie en met een verrassende twist.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer in Fashion

Steven Harrington Ontwerpt Nike Flyleather Sneaker voor de Dag van de Aarde

Steven Harrington Ontwerpt Nike Flyleather Sneaker voor de Dag van de Aarde

In 2019 blijkt het buzzword in de mode-industrie nog steeds duurzaamheid te zijn. Waar Stella McCartney samen met Adidas vorig jaar nog de eerste vegan Stan Smith uitbracht (shameless website plug naar het artikel hier), komt Nike nu met een collectie die de Dag van de Aarde viert. In samenwerking met de razend populaire designer […]

In 2019 blijkt het buzzword in de mode-industrie nog steeds duurzaamheid te zijn. Waar Stella McCartney samen met Adidas vorig jaar nog de eerste vegan Stan Smith uitbracht (shameless website plug naar he [...]

Style School Studenten blikken terug op Amsterdam Fashion Week

Style School Studenten blikken terug op Amsterdam Fashion Week

Hectiek, styling kits, nieuwe gezichten, samenwerkingen met toonaangevende designers en modellen én de meest unieke ontwerpen. Style School ByDanie (oud-)studenten Janine en Chloë waren aanwezig tijdens AFW Studio en het bijbehorende event bij warenhuis Hudson’s Bay. Samen met de talenten blikken we terug op de afgelopen dagen.   Janine Slaat: “Ik heb zowel de cursus […]

Hectiek, styling kits, nieuwe gezichten, samenwerkingen met toonaangevende designers en modellen én de meest unieke ontwerpen. Style School ByDanie (oud-)studenten Janine en Chloë waren aanwezig tijdens AF [...]