Sluit menu
Menu
Vrijdag, 25 september 2020

Fashion

The New Originals brengen Unity Is Strength T-Shirt uit

Amsterdam Fashion Week

De jongens van The New Originals hebben grootse plannen voor 2020. Eerder dit jaar lanceerde ze de Cloud 9 Dots serie, werkte ze een capsule collectie met Bud uit en brachten ze de TNO website naar een hoger level. Nu staan ze op het punt van verhuizen naar een nieuwe, meer centrale locatie. Tussen de talloze verhuisdozen, vertelde ze me over hun nieuwe samenwerking met onder andere Daily Paper en Filling Pieces.

 

De recente aangrijpende berichten over politiegeweld tegen zwarte mensen in de Verenigde Staten hebben bij velen geleid tot een hernieuwd bewustzijn van systematisch racisme wereldwijd. In Nederland zijn tientallen jaren van protesten en tegenbewegingen uitgegroeid tot de stem van nieuwe generaties die racisme tegengaan en vechten tegen racistische tradities die elk jaar terugkeren.

Met de ‘In Unity, There Is Strength T-Shirt’, slaan The New Originals, Daily Paper, Filling Pieces, Olaf Hussein, Patta, Smib, en Hosselaer, zeven Amsterdamse labels bestaande uit verschillende etnische achtergronden, de handen in elkaar en verenigen zich om in opspraak te komen tegen racisme. Zowel nationaal als wereldwijd.

Op het ‘In Unity, There Is Strength T-Shirt’ staat een kunstwerk van Amsterdam kunstenaar Farida Sedoc genaamd No Justice No Peace (2020). De Amsterdamse kunstenaar heeft in opdracht van het Stedelijk Museum een ​​poster ontworpen in dialoog met de demonstraties van Black Lives Matter. De poster maakt officieel deel uit van de collectie van het Stedelijk Museum en zal op verschillende plekken in het museum te zien zijn.

100% van de opbrengst van het ‘In Unity, There Is Strength T-Shirt’ wordt gedoneerd aan Kick Out Zwarte Piet, The Black Archives en Black Queer & Trans Resistance NL, organisaties die verantwoordelijk zijn voor het organiseren van meerdere protesten tegen white supremacy , transfobie en racisme in Nederland.

 

Meer in Fashion

Scotch & Soda Werkt samen met Jong Nederlands Talent

Scotch & Soda Werkt samen met Jong Nederlands Talent

Amsterdam, 21 september 2020 – Een golf aan nieuw Nederlands talent maakt zijn opwachting. Voor Scotch & Soda was dit de aangelegenheid om, in samenwerking met Amsterdam Fashion Week, het jong talent in de schijnwerpers te zetten. Het merk heeft aan tien jonge creatievelingen gevraagd om een hoodie uit de Fall/Winter ’20 collectie te herontwerpen, […]

Amsterdam, 21 september 2020 – Een golf aan nieuw Nederlands talent maakt zijn opwachting. Voor Scotch & Soda was dit de aangelegenheid om, in samenwerking met Amsterdam Fashion Week, het jong talen [...]

Show Report: CRUÈL

Show Report: CRUÈL

Bekijk hier het show report en de livestream van CRUÈL.

Bekijk hier het show report en de livestream va [...]