The Versace Family: ‘It’s Versace, not Versachee’

Voor de S/S18 campagne ging Donatella Versace al out of her way toen ze naast de it-girls van dit moment, Kaia Gerber en Gigi Hadid, ook oud-gedienden Giselle Bündchen en Naomi Campbell, liet schitteren. En voor de F/W18 shoot pakt ze opnieuw uit met The Versace Family.  

Dit keer koos ze voor een leger aan modellen waaronder Versace muzes Gigi Hadid, Bella Hadid, Kaia Gerber, Iman Hammam, Vittoria Ceretti, Adut Akech, Stella Maxwell, Grace Elizabeth, Lexi Boling, Natalie Westling, Fei Fei Sun, Hiandra Martinez, Julia Nobis en meer bekende snoetjes. 54 om precies te zijn. Steven Meisel, die bij de vorige campagne al was aangetreden, mocht de honneurs weer waarnemen. Het resultaat is een panorama van vuurwerk, de langste advertentie campagne ooit.

The Versace Family door Steven Meisel

De campagne heet ‘We Are Family’ en Donatella Versace legt uit: “Van klanten tot modellen, fans, fotografen, stylisten, vrienden, artiesten en iedereen die gelooft dat je vooruit moet bewegen om relevant te blijven, je stem moet laten horen. Het is niet ‘kijk mij’, het is: ‘kijk mij, ik heb wat zinnigs te zeggen.”

Versace staat altijd al bekend om de warme relaties die het huis heeft met groten der aarde. En Donatella buit dit gegeven nu uit. Ze staat nu langer aan het roer van het modehuis dan haar broer ooit gedaan heeft. Groot respect voor de designer die niet alleen de nalatenschap van het merk bewaakt, maar het ook de toekomst inleidt via alle verschillende generaties, want, haar clientèle kent immers geen leeftijd.

De Versace family heeft om te beginnen al iets te zeggen. Te leren, liever gezegd. “It’s Versace, not Versachee”. Oefenen.

Trending stories

Show report: Dylan Westerweel

More

Darwin Winklaar wint Lichting 2020

More

Nieuwe Nederlandse merken in de kijker: Francon

More

Selected events