Sluit menu
Menu
Vrijdag, 19 april 2019

Fashion

Topfotografe Camilla Åkrans Legt de Onvoorwaardelijke Liefde van Familie Vast in de Nieuwe Campagne van Filippa K

Amsterdam Fashion Week

Als je de naam Camilla Åkrans hoort denkt iedereen meteen aan de prachtige portretten van sterke en sensuele vrouwen. Zo fotografeerde ze onder andere al Gigi Hadid, Zoë Kravitz, Nicole Kidman en Rihanna en verzorgde ze de covers van de grootste mode magazines. Voor “Now and Forever”, de nieuwe campagne van Filippa K, lag de nadruk op de onvoorwaardelijke liefde van familie, met het gezin van Zweeds model Sara Blomqvist als onfeilbaar voorbeeld.

 

Je fotografie staat er bekend om sterke emoties over te dragen. Welke emoties wou je naar voor brengen met deze campagne?
Met deze campagne was het mijn doel om warmte en liefde over te brengen; onvoorwaardelijke liefde.

Je fotografeert voornamelijk vrouwen en communiceert vaak sensualiteit en zelfzekerheid. Hoe was het om in een setting te navigeren waar familie centraal staat?
Ik denk dat het allemaal van dezelfde kern komt: een vrouw kan sterk zijn en zelfzeker en sensueel, hier is ze alleen voorgesteld als jonge moeder. Deze kwaliteiten zijn niet separaat maar kunnen zich binnen dezelfde persoon bevinden.

Is dit de eerste keer dat je een familie vastlegd op camera? Hoe verschilt dat met het fotograferen van één enkel individu?
Ik heb al meer privé projecten gedaan met de focus op familie verbanden. Ik hou van de connectie tussen echte familieleden. Er is iets heel eerlijk en puur aan het vastleggen van deze band.
In het vorige project dat ik deed voor Fillippa K fotografeerde ik de band tussen tweelingzussen Miranda en Electra (Say Lou Lou). Deze campagne liet ook die speciale intimiteit zien.

De beeldtaal die je gebruikt is minimalistisch maar voelt nog steeds warm en rustgevend aan. Hoe heb je dat contrast benaderd in dit concept?
Ik benader deze dingen eigenlijk op dezelfde manier, maar dan gewoon in een andere setting.

Wat is jou interpretatie van het thema “Now and Forever”?
In mijn ogen is het thema is exact dat: de liefde binnen een familie en de verschillende vormen die deze liefde aanneemt. De liefde is er nu en zelfs als deze veranderd blijft ze bij je voor altijd.

Filippa K – A/W 2018 campagne “Now and Forever” Gefotografeerd door Camilla Åkrans

 

Meer in Fashion

Steven Harrington Ontwerpt Nike Flyleather Sneaker voor de Dag van de Aarde

Steven Harrington Ontwerpt Nike Flyleather Sneaker voor de Dag van de Aarde

In 2019 blijkt het buzzword in de mode-industrie nog steeds duurzaamheid te zijn. Waar Stella McCartney samen met Adidas vorig jaar nog de eerste vegan Stan Smith uitbracht (shameless website plug naar het artikel hier), komt Nike nu met een collectie die de Dag van de Aarde viert. In samenwerking met de razend populaire designer […]

In 2019 blijkt het buzzword in de mode-industrie nog steeds duurzaamheid te zijn. Waar Stella McCartney samen met Adidas vorig jaar nog de eerste vegan Stan Smith uitbracht (shameless website plug naar he [...]

Style School Studenten blikken terug op Amsterdam Fashion Week

Style School Studenten blikken terug op Amsterdam Fashion Week

Hectiek, styling kits, nieuwe gezichten, samenwerkingen met toonaangevende designers en modellen én de meest unieke ontwerpen. Style School ByDanie (oud-)studenten Janine en Chloë waren aanwezig tijdens AFW Studio en het bijbehorende event bij warenhuis Hudson’s Bay. Samen met de talenten blikken we terug op de afgelopen dagen.   Janine Slaat: “Ik heb zowel de cursus […]

Hectiek, styling kits, nieuwe gezichten, samenwerkingen met toonaangevende designers en modellen én de meest unieke ontwerpen. Style School ByDanie (oud-)studenten Janine en Chloë waren aanwezig tijdens AF [...]