Sluit menu
Menu
Woensdag, 20 februari 2019

Fashion

Weekday: ‘Peace Force’ in plaats van ‘Police Force’

Amsterdam Fashion Week

Weekday komt met een te gekke capsule collectie die ze maakten met de non-profit organisatie Non-ViolenceSamen komen ze in actie tegen jeugdgeweld: huiselijk geweld, straatgeweld en cyber-bullying. De cijfers stijgen en daar moet een einde aan komen, vonden zowel Weekday als het Non-Violence.

De kledingstukken zijn voorzien van spreuken als PEACE FORCE en DON’T KILL YOUR DREAMS in de kleuren groen, oranje en zwart. Heel symbolisch, dat zijn namelijk de kleuren van de Europese hulpvoertuigen. De collectie werd vormgegeven rondom het originele Non-Violence Project-handelsmerk, wat een revolver met een knoop erin moet voorstellen (naar het kunstwerk dat werd gemaakt na de moord op John Lennon in 1980).

Geen wonder dat het Non-Vioclence Project Weekday benaderde voor een collab. Weekday treft de doelgroep recht in het hart. De collectie die uit deze samenwerking is ontstaan, is dan ook heel natuurlijk en organisch.  Maar de samenwerking tussen Weekday en het Non-Violence Project is tweeledig. De stichting zelf zet een zogenaamd PEACE FORCE in, een netwerk van negen ‘pro-peace’ woordvoerders die zelf met geweld te maken hebben gehad en hun persoonlijk verhaal met de wereld willen delen.

De collectie wordt op 11 oktober gelanceerd in de Weekday winkels en online.

Weekday x Non-Violence

Weekday x Non-Violence

 

 

Meer in Fashion

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Abloh zet Gevoel Boven Product in zijn Eerste Louis Vuitton Campagne

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor een driedelig verhaal van opgroeien en dromen. Virgil Abloh’s eerste collectie bij Louis Vuitton was diverser, democratischer, en kleurrijker dan wat we ooit over de catwalk […]

Gisteren zagen we de eerste beelden van Abloh’s debuut campagne bij Louis Vuitton. De designer klopte aan bij fotografen Inez & Vinoodh, Mohamed Bourouissa, en de Nederlandse Raimond Wouda voor ee [...]

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

Moam Geeft 19 Vrouwelijke Talenten een Platform

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaar uit negentien vrouwelijke talenten met diverse creatieve achtergronden, en zal plaatsvinden in de culturele broedplaats: LAB111. Wij spraken oprichter […]

24 januari is het weer zover. Moam verzamelt de grootste creatieve talenten van Nederland en nodigt ze uit om het beste van zichzelf te tonen in een drie uur durende expositie. Generation 2019 bestaat dit jaa [...]