Sluit menu
Menu
Dinsdag, 16 oktober 2018

Fashion

Weekday: ‘Peace Force’ in plaats van ‘Police Force’

Amsterdam Fashion Week

Weekday komt met een te gekke capsule collectie die ze maakten met de non-profit organisatie Non-ViolenceSamen komen ze in actie tegen jeugdgeweld: huiselijk geweld, straatgeweld en cyber-bullying. De cijfers stijgen en daar moet een einde aan komen, vonden zowel Weekday als het Non-Violence.

De kledingstukken zijn voorzien van spreuken als PEACE FORCE en DON’T KILL YOUR DREAMS in de kleuren groen, oranje en zwart. Heel symbolisch, dat zijn namelijk de kleuren van de Europese hulpvoertuigen. De collectie werd vormgegeven rondom het originele Non-Violence Project-handelsmerk, wat een revolver met een knoop erin moet voorstellen (naar het kunstwerk dat werd gemaakt na de moord op John Lennon in 1980).

Geen wonder dat het Non-Vioclence Project Weekday benaderde voor een collab. Weekday treft de doelgroep recht in het hart. De collectie die uit deze samenwerking is ontstaan, is dan ook heel natuurlijk en organisch.  Maar de samenwerking tussen Weekday en het Non-Violence Project is tweeledig. De stichting zelf zet een zogenaamd PEACE FORCE in, een netwerk van negen ‘pro-peace’ woordvoerders die zelf met geweld te maken hebben gehad en hun persoonlijk verhaal met de wereld willen delen.

De collectie wordt op 11 oktober gelanceerd in de Weekday winkels en online.

Weekday x Non-Violence

Weekday x Non-Violence

 

 

Meer in Fashion

Iconische Designer Martin Margiela Breekt na Jaren de Stilte

Iconische Designer Martin Margiela Breekt na Jaren de Stilte

Cultmerk Maison Margiela kwam vandaag met nieuwe kleuren van de Puffer Slipper voor hun F/W2018 collectie. Het echte nieuws komt echter niet van het modehuis; wel van de naamgever van het label, namelijk van ontwerper Martin Margiela zelf. En dat is pas echt groot nieuws, want de designer die het merk bouwde op anonimiteit en […]

Cultmerk Maison Margiela kwam vandaag met nieuwe kleuren van de Puffer Slipper voor hun F/W2018 collectie. Het echte nieuws komt echter niet van het modehuis; wel van de naamgever van het label, namelijk va [...]

‘Man of the Hour’ Virgil Abloh x RIMOWA: Ultieme Sneak Peek

‘Man of the Hour’ Virgil Abloh x RIMOWA: Ultieme Sneak Peek

Onbetwiste ‘man of the moment’; Virgil Abloh is niet te stoppen. Wie hem al een tijdje volgt weet dat hij de modewereld is binnengetreden als creative director van Kanye West. Al snel richtte hij zijn eigen fashion label op en toen begon de bal pas echt te rollen. Off-White staat op de shortlist van elke […]

Onbetwiste ‘man of the moment’; Virgil Abloh is niet te stoppen. Wie hem al een tijdje volgt weet dat hij de modewereld is binnengetreden als creative director van Kanye West. Al snel richtte hi [...]

advertentie