Sluit menu
Menu
Donderdag, 23 mei 2019

Fashion

Weekday: ‘Peace Force’ in plaats van ‘Police Force’

Amsterdam Fashion Week

Weekday komt met een te gekke capsule collectie die ze maakten met de non-profit organisatie Non-ViolenceSamen komen ze in actie tegen jeugdgeweld: huiselijk geweld, straatgeweld en cyber-bullying. De cijfers stijgen en daar moet een einde aan komen, vonden zowel Weekday als het Non-Violence.

De kledingstukken zijn voorzien van spreuken als PEACE FORCE en DON’T KILL YOUR DREAMS in de kleuren groen, oranje en zwart. Heel symbolisch, dat zijn namelijk de kleuren van de Europese hulpvoertuigen. De collectie werd vormgegeven rondom het originele Non-Violence Project-handelsmerk, wat een revolver met een knoop erin moet voorstellen (naar het kunstwerk dat werd gemaakt na de moord op John Lennon in 1980).

Geen wonder dat het Non-Vioclence Project Weekday benaderde voor een collab. Weekday treft de doelgroep recht in het hart. De collectie die uit deze samenwerking is ontstaan, is dan ook heel natuurlijk en organisch.  Maar de samenwerking tussen Weekday en het Non-Violence Project is tweeledig. De stichting zelf zet een zogenaamd PEACE FORCE in, een netwerk van negen ‘pro-peace’ woordvoerders die zelf met geweld te maken hebben gehad en hun persoonlijk verhaal met de wereld willen delen.

De collectie wordt op 11 oktober gelanceerd in de Weekday winkels en online.

Weekday x Non-Violence

Weekday x Non-Violence

 

 

Meer in Fashion

AFW’s Week in Fashion Releases

AFW’s Week in Fashion Releases

A lot is happening in fashion en wij zitten vol enthousiasme op de eerste rij. Deze week opent de mode-industrie zijn armen voor Hollywood. Net na de aankondiging van Rihanna’s eerste Fenty collectie drop, laat Whoopi Goldberg weten een eigen kledinglijn te starten, en Kylie Jenner wil haar imperium uitbreiden met een kinderlijn.   Fenty […]

A lot is happening in fashion en wij zitten vol enthousiasme op de eerste rij. Deze week opent de mode-industrie zijn armen voor Hollywood. Net na de aankondiging van Rihanna’s eerste Fenty collectie drop [...]

Second To None: Styliste Marleen Ettema

Second To None: Styliste Marleen Ettema

Omdat er zoveel leuke ‘creatives’ rondlopen die weten wat er te koop is in de wereld, vroegen we hen naar hun all time favorites. We liften we graag mee, want waarom zelf het wiel uitvinden wanneer iemand anders dat al heeft gedaan, toch? Waar eten ze het liefst, wat is hun favoriete vakantiebestemming, het beste boek […]

Omdat er zoveel leuke ‘creatives’ rondlopen die weten wat er te koop is in de wereld, vroegen we hen naar hun all time favorites. We liften we graag mee, want waarom zelf het wiel uitvinden wanneer ieman [...]