Sluit menu
Menu
Dinsdag, 18 december 2018

Fashion

Zo krijg je écht meer volgers & engagement op Instagram

Amsterdam Fashion Week

Ben je een influencer of wil je meer volgers voor jouw bedrijf? Let dan even op. We hebben namelijk onderzocht wat nu anno 2018 nog wel werkt om meer volgers te krijgen. Belangrijk om te weten is dat je geduld moet hebben en consequent moet zijn, anders heeft een nieuw Instagramplan implementeren geen zin. Het vergt tijd, energie en dedication. O, en vergeet ook niet realistisch te blijven, want binnen enkele maanden met tienduizenden volgers groeien gaat ook niet gebeuren. Mocht je toch klaar zijn voor een nieuwe Instagame, dan zijn dit de tips.

Like, comment & reageer

Maak een uurtje per dag vrij om foto’s van andere Instagrammers te liken en laat een leuke comment achter. Zo vergroot jij jouw visibility op Instagram en grote kans dat de ander ook jouw foto’s een hartje geeft. Krijg je een reactie op jouw foto? Reageer dan ook weer op die reactie. Zo zorg je voor een hoger engagement en zal jouw post ook beter uitgeserveerd worden onder gebruikers.

Begin een POD

Of een squad, hoe je het ook wilt noemen. Een POD is een groep mensen dat met elkaar afspreekt altijd op elkaar berichten te reageren. Je kan op Instagram namelijk een groep aanmaken, net als op Whatsapp. Je kan jouw post in de groep gooien (door het pijltje onder de foto) zodat mensen in de POD een melding krijgen van een nieuwe post. Zij kunnen dan in actie komen en zo snel mogelijk op de foto reageren, zodat je daarmee jouw engagement beïnvloed. Small note: social media experts vinden dit foefje tricky, omdat het tegen je zou kunnen werken wanneer Instagram ontdekt dat je deelneemt aan een POD. Maar dat is vooralsnog niet bewezen.

Hashtags away

Gebruik hashtags die interessant zijn voor jouw doelgroep, zodat gebruikers die jouw account wellicht interessant vinden je makkelijker kunnen vinden. Daarnaast is sinds kort ook mogelijk om hashtags te volgen.

Continuïteit

Continuïteit is key. Post regelmatig iets op je Instagramfeed, zodat je relevant blijft. Maar, don’t push it. Post alleen iets wanneer je iets leuks te melden hebt, met een kwalitatief beeld. Niemand zit te wachten op herhaling, omdat jij het minimum van drie keer per dag wil halen. Kies ook een tijdstip om iets te posten. Zo werkt 08.00 uur (Nederlandse tijd) in de ochtend of 20.00 uur in de avond over het algemeen goed. Onlangs werd het via Hootsuite – een programma om social media posts in te plannen – mogelijk om posts in te plannen voor Instagram. Handig als je niet veel tijd hebt.

Meer in Fashion

De Meest Veelzijdige Gift Guide Voor Alle Last-minute Kerstshoppers

De Meest Veelzijdige Gift Guide Voor Alle Last-minute Kerstshoppers

In het geval je al flink last hebt van giftshopping stress, hebben wij alvast een aantal last-minute kerst must-haves geselecteerd. Of het nu voor je trendgevoelige nichtje is of je moeilijk te behagen vader. Hopelijk kan je met dit lijstje gericht over de Kalverstraat navigeren, en vallen er niet te veel slachtoffers… Happy shopping! Scotch […]

In het geval je al flink last hebt van giftshopping stress, hebben wij alvast een aantal last-minute kerst must-haves geselecteerd. Of het nu voor je trendgevoelige nichtje is of je moeilijk te behagen vader [...]

Riccardo Tisci Zet Burberry’s Designcodes Op Zijn Kop

Riccardo Tisci Zet Burberry’s Designcodes Op Zijn Kop

Na zijn veelbelovende debuut bij Burberry zet Riccardo Tisci vandaag deze trend verder. Waar we in September een mix van verfijnde ontwerpen en streetwear zagen, focust de designer met de pre-collectie voor Fall/Winter 2019 vooral op dit laatste. Tisci zet de designcodes van Burberry op zijn kop, en laat dat nu net zijn wat deze […]

Na zijn veelbelovende debuut bij Burberry zet Riccardo Tisci vandaag deze trend verder. Waar we in September een mix van verfijnde ontwerpen en streetwear zagen, focust de designer met de pre-collectie voo [...]