Sluit menu
Menu
Dinsdag, 14 augustus 2018

Fashion

Zo krijg je écht meer volgers & engagement op Instagram

Amsterdam Fashion Week

Ben je een influencer of wil je meer volgers voor jouw bedrijf? Let dan even op. We hebben namelijk onderzocht wat nu anno 2018 nog wel werkt om meer volgers te krijgen. Belangrijk om te weten is dat je geduld moet hebben en consequent moet zijn, anders heeft een nieuw Instagramplan implementeren geen zin. Het vergt tijd, energie en dedication. O, en vergeet ook niet realistisch te blijven, want binnen enkele maanden met tienduizenden volgers groeien gaat ook niet gebeuren. Mocht je toch klaar zijn voor een nieuwe Instagame, dan zijn dit de tips.

Like, comment & reageer

Maak een uurtje per dag vrij om foto’s van andere Instagrammers te liken en laat een leuke comment achter. Zo vergroot jij jouw visibility op Instagram en grote kans dat de ander ook jouw foto’s een hartje geeft. Krijg je een reactie op jouw foto? Reageer dan ook weer op die reactie. Zo zorg je voor een hoger engagement en zal jouw post ook beter uitgeserveerd worden onder gebruikers.

Begin een POD

Of een squad, hoe je het ook wilt noemen. Een POD is een groep mensen dat met elkaar afspreekt altijd op elkaar berichten te reageren. Je kan op Instagram namelijk een groep aanmaken, net als op Whatsapp. Je kan jouw post in de groep gooien (door het pijltje onder de foto) zodat mensen in de POD een melding krijgen van een nieuwe post. Zij kunnen dan in actie komen en zo snel mogelijk op de foto reageren, zodat je daarmee jouw engagement beïnvloed. Small note: social media experts vinden dit foefje tricky, omdat het tegen je zou kunnen werken wanneer Instagram ontdekt dat je deelneemt aan een POD. Maar dat is vooralsnog niet bewezen.

Hashtags away

Gebruik hashtags die interessant zijn voor jouw doelgroep, zodat gebruikers die jouw account wellicht interessant vinden je makkelijker kunnen vinden. Daarnaast is sinds kort ook mogelijk om hashtags te volgen.

Continuïteit

Continuïteit is key. Post regelmatig iets op je Instagramfeed, zodat je relevant blijft. Maar, don’t push it. Post alleen iets wanneer je iets leuks te melden hebt, met een kwalitatief beeld. Niemand zit te wachten op herhaling, omdat jij het minimum van drie keer per dag wil halen. Kies ook een tijdstip om iets te posten. Zo werkt 08.00 uur (Nederlandse tijd) in de ochtend of 20.00 uur in de avond over het algemeen goed. Onlangs werd het via Hootsuite – een programma om social media posts in te plannen – mogelijk om posts in te plannen voor Instagram. Handig als je niet veel tijd hebt.

Meer in Fashion

Een Claes Iversen aan je wand

Een Claes Iversen aan je wand

De Deens-Nederlandse modeontwerper Claes Iversen heeft unieke wandkleden ontworpen in samenwerking met textiellabel Frankly Amsterdam. De ontwerper werd bij het grote publiek bekend door zijn ontwerpen voor koningin Máxima en de songfestivaljurk van Ilse de Lange. Nu maakt hij de overstap naar interieur. Couture Iversen staat bekend om zijn beeldschone couture-ontwerpen, voor onder andere koningin […]

De Deens-Nederlandse modeontwerper Claes Iversen heeft unieke wandkleden ontworpen in samenwerking met textiellabel Frankly Amsterdam. De ontwerper werd bij het grote publiek bekend door zijn ontwerpen voo [...]

In deze designertas kun je het beste investeren dit najaar

In deze designertas kun je het beste investeren dit najaar

De iconische Saddle Bag van Dior is terug van weggeweest. In 2000 introduceerde ontwerper John Galliano het model, waarna de designertas al snel gezien werd onder de arm van supermodellen, popsterren en actrices. De huidige ontwerpster van het modehuis, de Italiaanse Maria Grazia Chiuri, vond het tijd voor een comeback. Et voilà: de saddle zien […]

De iconische Saddle Bag van Dior is terug van weggeweest. In 2000 introduceerde ontwerper John Galliano het model, waarna de designertas al snel gezien werd onder de arm van supermodellen, popsterren e [...]

advertentie